Skip to main content

Goedemorgen all, 

 

Al meerdere topics gezien over dit onderwerp maar geen RCA en oplossing. Dus recent overgestapt naar fibre. Wifi pods door hele huis. Elk device werkt prima en geen drops in verbinding. Behalve the (werk) MacBook Pro’s die verbinding verliezen. Echter geen melding hiervan en wifi geeft connected aan. Maar dus geen internet verbinding via dit signaal. 

 

Iemand een idee?

@kpn hier precies hetzelfde. Is er een RCA en een oplossing?

 

mvg, 

 

Koen 

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst


Hallo @KvdB11 ,

Je zou dan haast zeggen dat het aan het MacBook ligt. Gebeurt het ook als je vlakbij het modem zit? 

Ben je in de gelegenheid om het MacBook bedraad aan te sluiten?

Want dan kun je testen of dat wel goed werkt.  

 


In voorgaande jaren op de intel MBpro heb ik diverse keren (meestal  na MacOS update) dergelijke zaken gehad, gelukkig niet meer sinds ik de m1 MBPro heb, en die  geupgrade naar versie 12. Mijn ervaring leert dus dat het sterk afhankelijk is van de Soft en hardware van de mac.

Gebruik je SMB (voorkeur) of AFP? en

welk MacOS gebruik je? 


Hi EAZ1964. Thanks voor je antwoord. APFS en 12.4 op het moment. Het is een intel (2020 model ) Mbpro. Inderdaad op mijn M1 air geen enkel probleem. 

 

Groet, 

 

Koen 


Hoi @KvdB11, welkom op ons forum!
Ik zie hier vanuit KPN niet veel meer problemen mee dan andere apparaten. We denken natuurlijk graag even met je mee!
Hoe heb je je netwerk verder ingericht? Gebruik je naast je experiabox nog andere netwerkapparatuur? Hoe heb je dit ingesteld?


Best eens omzetten naar SMB

AFP is sinds 2015 al in “depreciation” bij apple.