Skip to main content

Hallo, steeds vaker valt de wifi weg op de experiabox v10a, is dit te verhelpen of is er een nieuwe nodig? Deze staat al een behoorlijk tijdje namelijk.

Hi @Patrick Koelman en welkom bij de KPN Community! Niet handig dat je wegvallende wifi hebt dus ik denk met je mee. 

Allereerst raad ik je aan om onze tips voor het oplossen van slechte en wegvallende wifi door te nemen.
Met name de Wifi Manager die daar aangeraden wordt kan helpen. 🙂

Voor het gemak plak ik de tips voor wegvallende wifi hier ook:

Wegvallende wifi? 3 tips voor het verbeteren van wifi

De belangrijkste tip om wegvallende of trage wifi op te lossen staat hierboven eigenlijk al: gebruik de Wifi Manager. Daar kunnen ontzettend veel verschillende mogelijke oplossingen uit voort komen. Van het (automatisch) aanpassen van het kanaal, tot een (mogelijk gratis) hardware oplossing. Hieronder nog wat algemene tips die je kunnen helpen met wegvallende wifi.

  1. Plaats het modem goed/strategisch. Bij internet via xDSL ben je mogelijk wat beperkt in bewegingsvrijheid, vanwege de locatie van het aansluitpunt, maar probeer het modem zo centraalvrij en hoog mogelijk te plaatsen. Hiermee voorkom je vaak al veel wifi problemen.
  2. Kies een ander wifi-kanaal. Met de WiFi Analyzer app (Android) of bijvoorbeeld inSSIDer kun je zien hoe druk het is, en welke kanalen je het beste kan kiezen. Met de Servicetool WiFi-kanaal kun je het makkelijk wijzigen. Voor meer uitleg over kanalen en frequenties zie ‘Storingsbronnen bij WiFi’.
  3. Schaf een wifi-versterker aan. KPN biedt er op dit moment 2 aan: de “KPN SuperWifi punten” en de “Experia Wifi's”. Hieronder leg ik meer uit over hoe deze apparatuur werkt. Er is natuurlijk nog veel meer aanbod op het gebied van versterkers, repeaters en accesspoints van andere leveranciers/partijen op de markt die helpen met slechte wifi.

Hoi, klopt hebben we allemaal geprobeerd maar valt gemiddeld 1-2x per uur eventjes weg en hersteld zich dan wel maar is vrij vervelend en versterkers hebben we al, maar het hoofd signaal valt gewoon weg uit de box


Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Gebruik je draadloze verbindingssets of is er een omvormer van zonnepanelen op het netwerk?


Hoi nee er is verder niets veranderd in de tijd, puur modem en tv bekabeld en boven tv op wifi en daar merk ik aan dat verbinding steeds wegvalt gaat steeds om seconde of 20 en dan is t er weer maar zou niet moeten, hebben wel net de tv+ box maar zou niet uit moeten maken neem ik aan


De tv box op wifi gaat niet met het modem V10A. Ik denk dat het daar mis gaat. Heb je boven ook een tv ontvanger?


Nee gaat rechtstreeks op tv maar dan ligt daar t probleem denk ik, dus morgen even bellen voor ander modem denk dat dat handigste is, maar box is bekabeld maar problemen zijn gekomen na de levering van die box


De tv ontvanger moet met een kabel aangesloten zijn op het modem. Dat heeft geen invloed op de wifi. Een ander modem heeft dan geen zin. Vraag aan de klantenservice 0800-0402 of ze de lijn door willen meten om te zien of ver een storing op de lijn is.


Dit is al twee keer eerder gebeurd en haalt kennelijk niet veel uit want valt steeds weer in t oude ritueel helaas


Gaat er dan een storingslampje branden op het modem?


Nee niets alles staat als zijnde in orde maar tv boven valt dan weg en kijk ik op de telefoon en dan is idd de wifi weg en als hij er weer is werkt alles weer


@Patrick Koelman Je gaf eerder aan dat je ging bellen, is dat inmiddels gelukt en is er een oplossing gevonden?


@Sanne van KPN Nee helaas nog niet aan toegekomen en het probleem is er nog steeds jammer genoeg