Skip to main content
Meerdere keren per dag valt de wifi weg. Als we de modem opnieuw opstarten doet hij het weer. Maar ik vind het een beetje irritant om dit meerdere keren per dag te moeten doen.

Graag een oplossing
Welkom@Bianca54



Heb je de WiFi tuner tool al eens willen doorlopen? Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je krijgt wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Als een nieuw modem noodzakelijk is, komt dat ook uit de tool. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen.
Die tool is meer op de snelheid te meten. De snelheid is goed. Alleen moeten we dus regelmatig de modem opnieuw opstarten om weer verbinding te krijgen. Onze interactieve televisie is bekabeld aangesloten. En ook die valt dus regelmatig uit waardoor we alles opnieuw kunnen opstarten.
Goedemorgen @Bianca54. Wat vervelend dat de verbinding regelmatig wegvalt. Ik begrijp dat dit erg vervelend is. Valt de WiFi-verbinding weg op meerdere apparaten? Heb je een PC of laptop bekabeld aangesloten en valt de internetverbinding daarvan ook weg?
Bedankt voor je reactie. Ja echt alles valt uit. Onze pc is ook bekabeld en valt dan weg en hebben op de tablet en telefoons dan ook geen wifi. Dus niks doet het meer tot we de modem opnieuw opstarten. En soms gaat het daarna goed en soms gebeurt het na een half uur alweer.
Ik heb zojuist de verbinding doorgemeten en kwam geen bijzonderheden tegen. Het lijkt mij verstandig om de ExperiaBox om te ruilen. Ik zal daarom een nieuwe ExperiaBox naar de dichtstbijzijnde (Jumbo) servicepunt bij jou in de buurt versturen. De oude ExperiaBox laat je achter bij de Jumbo. Morgen na 14.30 uur kan je de ExperiaBox omruilen. Zodra het pakket is afgeleverd, blijft het twee weken liggen bij het servicepunt. Ik hoor graag van je hoe het afloopt.
@Bianca54 Heb je de nieuwe ExperiaBox aangesloten en zijn daarmee de problemen verholpen?
We hebben de nieuwe box gisteren aangesloten en sindsdien geen problemen meer gehad. Wilde heel even aankijken voor een reactie te plaatsen maar zo te zien is het probleem verholpen.

Bedankt voor je snelle reactie en het opsturen van de nieuwe Expedia box! Wij zijn weer helemaal tevreden 🙂
Wat goed om te lezen dat het probleem inmiddels verholpen is. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan horen we dag graag van je!

Reageer