Skip to main content
Vraag

Wifi valt steeds weg

  • July 27, 2020
  • 21 reacties
  • 142 keer bekeken

Ook ik heb hetzelfde probleem. Sinds een half jaar zo slecht wifi dat wij sindsdien 10gb op ons telefoonabonnement hebben gezet en deze is elke maand op. Zou een nieuwe modem helpen? Een 4g versterker hebben we ook maar helpt niet. Alle stappen zijn doorgelopen met klantenservice en lopen op niets uit. 

admin: eigen topic aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

21 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 29, 2020

Hallo @Annamb ,

 

Heeft het doorlopen van de KPN Wifi Manager niet geleid tot een betere wifi in huis?

 

Een ander alternatief is SuperWifi. 

SuperWifi is momenteel ook voor bestaande klanten met korting te bestellen. Meer daarover op de website: 

https://www.kpn.com/internet/wifi/superwifi.htm?icid=tpbanner-superwifi-unlimited

 

 


  • Auteur
  • Topper
  • July 30, 2020

Nee de wifi manager meet soms boven de 20 mb en soms eronder. Als hij meet is het acceptabel maar vaak kan hij niets meten daar er geen wifi is. Ik ben er eigenlijk beetje klaar mee om steeds nieuwe alternatieven aan te schaffen. 4g kastje helpt ook niet en superwifi? Een korting op mijn abonnement lijkt me rechtvaardiger. 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 31, 2020

Welke snelheid haal je bekabeld? Als je de wifimanager goed doet krijg je bij een snelheid onder de 20Mbt/s 2 experia wifi's. Ik heb ze in combinatie met het sneller internet buitengebied en dat werkt uitstekend. Maar nogmaals je moet de wifimanager wel goed doen.  Op het punt waar je wifi onder de 20 is blijf je 5 minuten wachten. Je  moet er dus voor zorgen dat hij niet de Wi-Fi verbinding verliest want dan moet je opnieuw beginnen.


  • Auteur
  • Topper
  • July 31, 2020

Tja ik verlies tijdens het meten steeds de wifiverbinding. Daarom heb ik ook een probleem. Tv doet het wel goed. Die is bekabeld. 


  • Auteur
  • Topper
  • July 31, 2020

Verder doe ik alles op mijn ipad of iphone dus kan dat niet bekabelen. 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 31, 2020

Welk modem heb je? De v10 of v10a?


  • Auteur
  • Topper
  • July 31, 2020

V10. Volgens kpn niet aan vervanging toe


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 31, 2020

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen.  Welke WiFi versterker heb je? Hoeveel streepjes ontvangst heb je op het 4g modem?


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste @Annamb, welkom! Wat jammer om te horen dat je hier tegenaan loopt! Normaliter leidt de Wifi Manager vaak tot verbetering. Erg vervelend dat dit bij jou niet zo is! Ik ben ook benieuwd naar hoeveel je kunt halen op jouw adres en welke wifi versterker je hebt. Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? We helpen je graag verder. 


  • Auteur
  • Topper
  • August 3, 2020

Forumprofiel aangevuld. 
wifiversterker verbeterd de situatie niet. Ookal sta ik boven de modem maakt het nog niet uit. Wifimanager meet zoals eerder beschreven. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • August 3, 2020

Forumprofiel aangevuld. 
wifiversterker verbeterd de situatie niet. Ookal sta ik boven de modem maakt het nog niet uit. Wifimanager meet zoals eerder beschreven. 

Logisch, want op de v10 word de WiFi uitgeschakeld als u versterkers aansluit. Waar heeft u de versterker staan?

Als ik het topic nog eens door lees, dan betwijfel ik overigens of u een versterker heeft. Ik krijg de indruk dat u Sneller Internet Buitengebied heeft. Geen WiFi versterker.


  • Auteur
  • Topper
  • August 3, 2020

Klopt. Ik heb internet buitengebied en een 4g kastje. Geen wifiversterker


  • Auteur
  • Topper
  • August 3, 2020

Ik heb nergens genoemd dat ik een wifiversterker heb. Wel een 4g versterker of kastje. Deze zou de ontvangst optimaliseren. Dit was een tijd inderdaad het geval maar sinds het voorjaar is het veranderd. Volgens medewerker zou het komen door Coronagebeuren en dat iedereen thuis werkt maar dan zou het nu inmiddels beter moeten gaan en dat is niet zo. Nogmaals de wifi is prima als ie er is maar valt minstens 1 x in het half uur weg. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • August 3, 2020

Ok. Die versterker moet dan nog ff geregeld worden. 

Hoe is die Experiabox gepositioneerd? Staat die vrij van andere elektronische apparaten? Geen draadloze DECT telefoon er naast?


  • Auteur
  • Topper
  • August 3, 2020

D ik xperiabox staat vrij. Geen apparatuur in de buurt. Niet verstopt oid


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste @Annamb, wanneer heb je de Wifi Manager voor het laatst gedaan? Ik zie geen resultaten van het afgelopen half jaar. Zou je 'm toch eens willen doorlopen? Je kunt ook eens proberen om de Experia Box terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Wellicht biedt dit soelaas!


  • Auteur
  • Topper
  • August 4, 2020

Gisteren de wifimanager nog gedaan. Alles rond d 46 mb. Het gaat er nogmaals om dat we erg regelmatig geen wifi hebben. Ik heb het niet over snelheid of traagheid. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • August 4, 2020

Gisteren de wifimanager nog gedaan. Alles rond d 46 mb. Het gaat er nogmaals om dat we erg regelmatig geen wifi hebben. Ik heb het niet over snelheid of traagheid. 

Misschien heeft u alleen een speedtest gedaan? En niet de manager?

 


  • Auteur
  • Topper
  • August 4, 2020

Ik ken het verschil tussen de speedtest en de wifimanager maar bedankt voor de tip. 


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Mijn systeem geeft nog steeds aan dat er geen wifi manager doorlopen is, jammer dat ik de resultaten niet kan inzien! Heb je 'm wel volledig kunnen doorlopen? Welk ‘rapportcijfer’ begon en eindigde je mee? Viel de wifi ook weg terwijl je de wifi manager doorliep? Voor wat betreft het wegvallen: ik zie zelf de afgelopen twee weken 'maar’ twee keer wegvallende bekabelde verbindingen. Lijkt dus echt in de wifi te zitten. 

 

Heb je de mogelijkheid om de Experia Box eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en daarna ook het 4G-modem te resetten? Als je dan eerst de V10 en daarna het 4G-modem weer aanzet, hoe staat het dan voor?


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hoe gaat het nu met de wifi? Heb je nog iets met mijn laatste reactie kunnen doen?