Skip to main content

Hallo,

Sinds kort heb ik een v12 box gekregen omdat ik als tft klant een verhoging van mijn glasvezel abbo heb genomen .ongevraagd kreeg ik een nieuw modem daarvoor had ik een V10 a . Sinds dit modem heb ik last van wegvallend wifi signaal.Bedraad werkt alles prima alleen de wifi valt weg en als het werkt is het heel langzaam .wifi management verschillende keren uitgevoerd en die geeft op het eind aan dat er een probleem is.na resetten ,opnieuw opstarten, en verschillende kanalen te hebben geprobeerd,heb ik een eigen router als probeersel boven bedraad aangesloten met 203 download en 450 upload ,als ik dan daar de wifi van pak heb ik overal in huis 200 /200 .maar de wifi van het modem werkt gewoon niet zoals het moet. Bedraad is prima. 

Hoi @Dunes . Welkom op het forum.

Speelt dit probleem nog steeds? 


Ik heb van de week mijn modem laten resetten en toen draaide het goed met snelheden van 200 plus. Vandaag kom ik niet boven de 20mbps. Ik hen nu een switch en bedraad en dan heb ik wel 200 plus. Het is dus iets wat met de wifi van mijn modem heeft te maken.


Het kan zijn dat je mobiele apparatuur switchst van 2,4 naar 5Ghz.  Als je dicht bij het modem staat ontstaat er vaak een hele snelle verbinding via 5ghz. Helaas is dit signaal niet heel sterk en als je bijvoorbeeld een volgende kamer binnenloopt verandert het signaal naar 2,4. Dat is in de regel ook een stuk trager. Zou er zoiets aan de hand kunnen zijn?

 


Ik heb alles vast gezet op 2.4ghz ,en ik werk thuis veel met klik aan klik uit, en google en hoevaak deze nu geen verbinding kunnen maken is gewoon niet leuk.en alles zit niet meer dan 5 meter van het modem af. Bedraad werkt het gewoon top alleen de wifi is pet.dus nogmaals ik denk dat er iets mis is met dit modem.


Hoi @Dunes . Is het 'druk’ bij jou wat betreft andere wifi signalen. Heb je veel buren met wifi? Heb je geprobeerd om het kanaal aan te passen?

Heb je ook de wifi manager doorlopen?


Als ik de wifi manager doorloop geeft het aan dat het probleem lastiger is dan verwacht en dat het niet kan worden opgelost. Er zijn 5 andere wifi gebruikers  rond ons huis. Het probleem doet zich over de hele dag voor soms heb ik goede wifi en dan raakt de verbinding gewoon weg . Ik snap dat jullie alles moeten doorlopen ,maar ik heb zo' beetje alles geprobeerd  wat jullie zo opsommen . Ben er onderhand wel klaar mee.met het oude 10A modem nooit problemen gehad, nu met de 12 geen of wegvallende wifi.stuur een ander modem die wel doet wat het moet doen inplaats van dagen proberen  en geen fatsoenlijke wifi te hebben.


Ik wil proberen om een (gratis) wifi monteur naar jou te sturen. Op wat voor dagen (dagdelen) komt dit goed uit? Kun je meerdere dagen/data noemen?


Hallo Erwin, ik heb vanaf 21 december twee weken vakantie vanaf die datum kan ik thuis zijn .wanneer jullie een monteur langs laten komen.


Zo ver vooruit kan ik niet plannen. :-(

Kun je mij 16 of 17 december hier even een seintje geven? :-)


Hallo ik zou nog even doorgeven wanneer ik thuis zou zijn ivm steeds wegvallende wifi. Alleen  dinsdag 22 december ben ik niet thuis verder wel.


@Dunes : Ik heb mijn collega zojuist gevraagd om een monteur voor je in te boeken. Dit is wel afhankelijk van de corona situatie in jouw woonplaats.

Zodra ik meer weet, laat ik het weten. 


Is er ondertussen een afspraak gemaakt?


Hallo helemaal vergeten er is een monteur geweest,blijkt dus toch wat ik al dacht fout zat in het modem ,nieuw modem en super wifi werkt weer als nieuw


Super! Dank voor de update.