Skip to main content

Goedendag

sinds begin mei zijn wij overgestapt naar KPN, maar kan nog niet zeggen dat het een vooruitgang is.

Wij hebben nu glasvezel en bekabeld werkt het perfect, haal de volledige snelheid, maar de WIFI is niet optimaal.

Regelmatig valt de WIFI weg en als je op je telefoon naar een netwerk gaat zoeken, is het netwerk zelfs onbekend.

ALs ik dan de WIFI op de telefoon uit en weer aan zet, verschijnt het netwerk wel.

Al diverse keren de modem gerest, mar tot nu toe geen beter resultaat.

Op alle uitgangen zit een kabel die of naar een PS5 gaat of naar 2 TV boxen.

Wat kan de oorzaak zijn van het WIfi probleem?

mvg Corne 

Hallo @1967Corne welk merk en type modem/router heb je van KPN in bruikleen? 

Gebruik je nog andere (KPN) apparatuur om de wifi te versterken?

 

 


Hallo JanD, ik gebruik geen andere apparatuur van KPN om de WIFI te versterken.

Ik heb de KPN TV box DIW7022, volgens mij is dat de V12 en onderstaande modem:

 


Welkom bij ons op het forum @1967Corne. Dat modem is de KPN Box 12 inderdaad, de TV+ Boxen doen niets met het Wifi signaal als je die met en kabel hebt aangesloten. Wat heb je, naast de reset die je noemt, al geprobeerd om het te verbeteren?

Merk je dit alleen op je telefoon, of op meer apparaten die via Wifi zijn verbonden?

Heb je de Wifi Manager op onze website bijvoorbeeld al eens gedaan? Die helpt je met het instellen van het netwerk en kan andere opties bieden. 


Goedemiddag Jasper, 

al een paar keer de modem terug gezet naar fabrieksinstellingen en hetzelfde resultaat.

We hebben er alleen mobiele telefoons via de Wifi en af toe een laptop of het wasmachine en/of droger.

Als ik de wifi manager gebruik, heb ik soms wel wifi op mijn telefoon maar volgens de manager heb ik geen signaal.

Als we s’morgens wakker worden hebben we ook geen wifi, ziet het netwerk zelfs niet. Op de telefoon moeten we dan de wifi uit en aan zetten en dan verschijnt het netwerk en hebben we wifi.

Het lijkt wel of het netwerk uitgeschakeld wordt als je een lange tijd geen gebruik maakt van de Wifi.

Corne


hoihoi, 1967Corne,

mag ik vragen waar jij precies jouw modem hebt neergezet, heb jij hem in een kastje staan enzevoort of gewoon bloot in de kamer?

 


Modem staat in de meterkast, zou geen probleem moeten zijn aldus de monteur die het glasvezel kwam aanleggen.


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Neen, lees daar alleen maar slechte recensies over en dat ze niet geschikt zijn voor WiFi 


De DVS is afhankelijk van het stroomnetwerk in huis, in heel veel huizen werkt het goed. Maar we zien het wel eens gebeuren dat het stroomnetwerk daar niet voldoende voor is. In jouw geval zijn die sowieso niet aan de orde dus.

Dat de Wifi Manager aangaf dat het signaal niet goed genoeg was daarvoor is bijzonder. Was je toen dicht bij het modem, of was je verder er vanaf? Mogelijk gaat die beter als je wat dichter bij het modem bent.


De modem staat in de meterkast en zou voor herl het huis voldoende wifi moeten verstrekken, volgens de monteur die het glasvezel heeft aangelegd.

Bij onze vorige provider was het goed, geen last van gehad.

ik vind het nog steeds raar dat soms het netwerk niet zichtbaar is, zeker in de ochtend als het gezin wakker wordt.

Het lijkt wel of het modem ook in slaap gaat en niet goed wakker wordt.


Als het modem aan blijft staan valt die niet in slaap, die blijft gewoon werken dan. Had je de Wifi Manager al dichterbij geprobeerd? Vergeet niet dat wij alleen weten wat jij noemt. Als jij iets probeert maar niet noemt weten wij dat niet. Om mee te denken hebben we meer informatie nodig.

Als je het makkelijker vindt om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Hoi Corne,

 

Ik ben eigenlijk heel benieuwd of je het probleem op hebt kunnen lossen en zo ja ben ik nog neer benieuwd wat de oplossing is.

Ik heb dus het zelfde probleem, maar dat vermoede je al haha. 

De oplossing van de klantenservice is om een versterker er tussen te zetten. Die kosten normaal rond de €100,- maar de dame aan de telefoon ( zeer vriendelijk en correct) kan mij matsen door deze aan te bieden voor rond de €60,-

 

Als dit het probleem oplost dan ga ik dat denk ik wel doen. In de top vijf van irritatie staat volgens mij " slecht werkende wifi " en anders hoort die er m.i. zeker in. Waar ik alleen toch wel stevig van baal is dat ik voor KPN heb gekozen als zijnde HET netwerk van nederland en ik nu geconfronteerd word met extra kosten om HET netwerk van nederland beetje normaal te laten werken. Ik kom van Ziggo af en daar had ik dit probleem dus niet. 

 

 

 

 


Reageer