Dat klinkt niet best @a.j.h kouws. Kan je iets meer vertellen? Is het alleen de WiFi of valt een bekabelde verbinding ook uit? Welk type modem heb je? Gebruik je wifiversterkers of draadloze verbindingsets? Graag zoveel mogelijk informatie.
Bij ons is het steeds het Wifi probleem, wij hebben de Experia box V10 de modem staat hoog in de meterkast op de begane grond en enkele meters vanaf dit punt hebben we op de eerste verdieping een airco installatie waarvan deze installatie steeds aangeeft dat het wifi signaal zwak is.
En zoals aangegeven valt het wifi signaal regelmatig helemaal weg maar kom ook weer terug.
De wifi manager heb ik al tig keer gebruikt.
Groet Anton
Is dat alleen bij de airco en de cv het geval of is dat ook het geval bij bijvoorbeeld een mobiele telefoon of tablet?
Ja ook ipad en mobiele telf. en de laptop.
Groet,
Anton
Heb je de resetknop al een keer ingedrukt?
Nee wel de stekker van de modem er uit, dit is toch ook resetten ?
Groet,
Anton
Hi @a.j.h kouws, dat is het opnieuw opstarten van je modem, wat soms ook kan helpen. Maar het resetten is weer iets anders. Hierdoor verdwijnen ook al je gegevens die je eventueel hebt veranderd in het modem. Denk aan port forwarding, wifi-gegevens etc.
Zo reset je de Experia Box V10
-
Pak een tandenstoker, paperclip of een ander puntig voorwerp.
-
Zoek het reset-gaatje aan de achterkant van het modem. Deze zit boven de aan-/uitknop. Je ziet 't ook op de afbeelding.
-
Druk het reset-knopje in totdat het powerlampje rood begint te branden. Dat duurt 3 tot 5 seconden. Laat het knopje hierna meteen los.
-
De box start nu opnieuw op. Dit kan 30 minuten duren. Daarna gaan de lampjes Power, Services en Internet weer branden.
Valt het wifi signaal overigens enkel boven helemaal weg, of is dit in het hele huis zo? Want het kan zijn dat je net wat te ver weg bent van het modem. Dan zul je ook zien dat je daar minder wifi streepjes op je telefoon hebt. Dit kan komen door dikke betonnen wanden, wat je vaak ziet bij nieuwbouw woningen. Of andere materialen die het signaal tegen houden.
Beste de voorgestelde tip voor het resetten doe ik liever niet met het risico dat ik gegevens verlies.
De afstand tussen modem en het wifi ontvangen apparatuur is de langste afstand hooguit 7,5 mtr. Overigens de wifi valt dan ook overal uit en niet op een bepaalde plek.
Zelf denk ik dat de modem Experia box V10 van kpn niet goed functioneert ???
Wij hebben een normaal vrijstaand huis.
Is het door kpn mogelijk om mijn modem op afstand te testen ?
Groet,
Anton
De vraag is of je gegevens hebt aangepast in het modem. Zoals een andere wifi naam. De meeste mensen passen dit niet aan. En dan zou een reset ook niet veel uitmaken, het kan immers het probleem oplossen. Het gaat namelijk puur over de instellingen in het modem.
De klantenservice kan je lijn op afstand doormeten en eventueel een ander modem opsturen als dat de oorzaak blijkt. Het telefoonnummer van de klantenservice is 0800-0402. Als je belt zullen ze je waarschijnlijk ook vragen om een reset uit te voeren.
Oke, bedankt ik ga de klantenservice contacten.
Groet,
Anton
Kun je de wifi snelheid van voren in de kpn app controleren voordat je de wifi manager gaat gebruiken ? en waar kun je dit eventueel vinden ?
Groet,
Anton
Ik gebruik zelf altijd de Speedtest by Ookla app of deze website:
https://www.speedtest.net/nl
Of je gebruikt een andere app/website. Zoals die van KPN zelf: https://www.kpn.com/internet/speedtest