Skip to main content
Vraag

Wifi valt uit met V10 en SuperWifi 2

• January 20, 2026
  • 9 reacties
  • 45 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb regelmatig problemen met mijn V10 Experia box.

De snelheid gaat dan erg omlaag en de Wifi valt regelmatig weg.

Ik heb al 2 superwifi 2.0 staan.

Reset gedaan en dergelijke maar niets blijkt te helpen.

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 20, 2026

Dat is niet zoals het moet zijn. Zijn de SuperWiFi's met een kabel aangesloten op het modem?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 20, 2026

Ja, 1 stuks aan het modem met kabel, andere staat boven en is ook verbonden.

Maar zoals ik al schrijf gaat het om en bekabeld en wifi wat helemaal wegvalt.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 20, 2026

Op zich een prima combinatie die bij mij thuis prima werkt. Kan je iets vertellen over de opstelling? Waar staat het modem en waar de wifipunten? Hoe bemerk je dat juist de bekabelde uitval geeft?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 20, 2026

Ik heb mijn tv en pc bekabeld aangesloten en dan is het heel simpel te zien natuurlijk.

Tv geeft het zelf aan en PC kan ik onder in mijn scherm zien.

Ook de wifi is dan weg.

Ook krijg ik regelmatig blokkerig beeld op de tv en als ik dan een speedtest doe gaat hij niet verder dan 25/30 mbs ipv de normale 95/100.

Het heeft altijd goed gewerkt maar heb nu steeds vaker last.

Soms blijft de snelheid laag totdat ik het modem weer opnieuw gestart heb.

Doe ik dat niet duurt het de hele dag

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 21, 2026

Gaat er een oranje of rood lampje branden op het modem? Ik denk eigenlijk eerder aan een niet helemaal stabiele verbinding.  Ik raad je aan om te bellen met de klantenservice 0800-0402 en te vragen of ze een lijnmeting willen doen. Dat het modem niet goed is lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@WillievanEck, welkom op de KPN Community. Steeds wegvallend internet is natuurlijk erg onhandig. Logisch dat je daar graag een oplossing voor wil. 
Als ik jouw laatste bericht zo lees, begrijp ik ook dat er problemen zijn tijdens het tv kijken en dat de snelheid van de gehele verbinding soms terugvalt. Het kan dan ook geen kwaad om eens de gehele verbinding door te laten meten op het moment dat de problemen zich voordoen. 

Je kunt zelf ook via de KPN website de verbinding doormeten. Mocht daar dan toch niets uitkomen of blijven de problemen? Maak dan een belafspraak met de collega's van de klantenservice. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 27, 2026

En daar ben ik weer, het leek beter te gaan dit weekend na herstarten van het modem.

Snelheid boven 400 mbs op de wifi dus daar was ik tevreden mee.

Heb net weer een paar keer een speedtest gedaan maar zit nu weer rond de 50-60 mbs

Ik ga maar naar een andere provider denk ik want dit is niet waar ik voor betaal natuurlijk.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 27, 2026

Nou je betaalt niet voor wifi. Je betaalt voor een goede stabiele verbinding tot en met het modem. Heb jij toevallig draadloze verbindingssets in huis?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Is natuurlijk niet de bedoeling dat de snelheid steeds zo ver terugvalt. Uit jouw eerdere bericht begreep ik dat ook er blokkering beeld voorkomt bij het televisie kijken. Ik vermoed toch sterk dat er iets mis is met de stabiliteit in de aanvoer van het signaal. Via de klantenservice kun je de verbinding door laten meten en indien nodig kan er dan een monteur langs gestuurd worden. Online kun je ook bij het optreden van blokken tijdens het tv kijken zelf nog een online servicetool doorlopen: TV problemen zelf oplossen