Skip to main content

Beste,

 

Ik heb de laatste weken vaak last van een tijdelijk wegvallende internet verbinding. Dit heb ik nooit eeder gehad en er is ook niks veranderd qua instellingen e.d.

Dan schiet de WIFI-verbinding eraf en 1 of 2 minuten later ben ik weer verbonden. Dit is vooral erg irritant als ik thuis aan het werk ben. Dan houden sommige programma’s ermee op en de Teams-meeting is dan tijdelijk onderbroken.

Ik zie op mijn telefoon dat WIFI eruit ligt want deze laat dan alleen het 5G-icoontje zien en geen WIFI-icoontje meer.

Dit gebeurt een aantal keer per dag.

 

Hoe is dit op te lossen?

Alvast bedankt.

Groet,

Klaas

Welk merk en type modem/router heb je van KPN @Klaas_V ?

Werkt alles bekabeld wèl goed?

 


Ik heb de KPN Box 12.

Ik heb het bekabeld nog niet een hele dag geprobeerd dus ik weet niet of het dan wel goed werkt.


Hoi en welkom @Klaas_V!

Net als @Nomen Nominandum ben ik ook benieuwd naar of het via de internetkabel wel goed werkt. Daarnaast raad ik je aan om onze Wifi Manager eens te volgen. Dat is een handige servicetool die je helpt de gehele verbinding na te kijken en je wifi optimaal in te stellen. Er komt ook altijd een eindresultaat of tip uit, waar je mee verder kunt.


Bij de Wifi manager geeft ie niks geks aan. En er is ook het grootste deel van de tijd niks aan de hand. Het probleem is dus dat de verbinding een aantal keer per dag wegvalt. Als de verbinding er wel is, gaat het prima.

Via een internetkabel kan ik maandag uitproberen.


Ik heb gisteren de hele dag bekabeld op internet gezeten en toen is de verbinding geen enkele keer weggevallen.


@Klaas_V Goed dat je het via een kabel hebt geprobeerd. Dan weten we nu zeker dat het in de wifi verbinding zit. 

Wifi is draadloos en hierdoor gevoelig voor andere signalen en storingsbronnen in je omgeving. Van andere apparaten tot de wifi verbinding(en) van de buren. We hebben een topic gemaakt met allerlei oplossingen om je wifi te verbeteren. Ik raad je aan om die door te nemen en daarmee verder te kijken: