Skip to main content
Beantwoord

Wifi valt weg als ik naar de andere verdieping ga

• February 1, 2026
  • 7 reacties
  • 69 keer bekeken

Ik heb mijn modem op verdieping 1 staan. Verdieping 2 mijn huiskamer en verdieping 3 mijn slaapkamer. En 2 wifiversterkers gehuurd bij jullie die zwarte. Maar elke keer als ik in een andere kamer kom valt mijn wifi uit krijg ik wifi te zien met vraagteken !. 

Is erg irritant wat kan ik daar aan doen. En heb hem al heel vaak opgestart. Kunnen jullie anders helpen. 

Beste antwoord door Noordzee

Nee, de bedoeling is dat je tijdelijk even jouw SuperWiFi-punt(en) bekabeld direct naast het modem zet. Na de procedure kun je ze dan weer op de oude plek zetten. 

@Miranda22 

Is het al gelukt met de bekabelde resets van jouw SuperWiFi-punten? 

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 1, 2026

Hallo ​@Miranda22 ,

Mijn advies is om de SuperWiFi-punten één voor één even bekabeld aan te sluiten op het modem en dan een reset uit te voeren van het SuperWiFi-punt. 

1. Maak je SuperWifi punt stroomloos.
  2. Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je modem
  3. Zet hem weer aan en wacht ongeveer vijftien minuten. Het lampje van het SuperWifi punt zal achter elkaar verschillende kleuren laten zien.
  4. Zodra hij continu groen brand, koppel je SuperWifi punt los van je modem en zet hem terug op de plek waar hij stond. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 1, 2026

Heel erg bedankt maar dat gaat niet moet ik gaten boren in mijn muren. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 1, 2026

Nee, de bedoeling is dat je tijdelijk even jouw SuperWiFi-punt(en) bekabeld direct naast het modem zet. Na de procedure kun je ze dan weer op de oude plek zetten. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Miranda22, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede tips staan van ​@Noordzee, is het nog gelukt je superwifi punten te updaten en weer terug te zetten?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 3, 2026

Nee maar ben er mee bezig. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 8, 2026

@Miranda22 

Is het al gelukt met de bekabelde resets van jouw SuperWiFi-punten? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 9, 2026

Nee maar het is het opgelost. Ik 1 SuperWifi eruit gehaald. En die twee stoorde met elkaar en nu heb ik gewoon goed internet overal in huis. Dus voor de mensen met het zelfde probleem probeer 1 SuperWifi eruit te halen als ze te dicht bij elkaar staan.