Skip to main content
Antwoord

Wifi valt weg door verdroogde adapterkabel van NT

• November 21, 2025
  • 11 reacties
  • 125 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste KPN,

ik ontvang graag een nieuw kabeltje / adapter van het glasvezelkastje naar het stroompunt. deze is verdroogd en hapert. mijn wifi valt daardoor telkens weg. gelukkig wist ik dit nog van vorige keer. kunnen jullie een nieuwe naar mij toesturen.

Beste antwoord door Leen59

11 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 21, 2025

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 21, 2025

@xxpatries 

Ik denk dat je dit kunt doen m.b.v. de KPN klantenservice ( tel. 0800 - 0402 ).

Leen59
Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 21, 2025

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • November 21, 2025

waarom denk je dat dit specifiek door deze stroom adapter komt? deze adapter is pas amper 2 jaar oud, kan bijna niet dat deze de boosdoener is. die Groen/grijse NT daarintegen, is al minimaal 10 jaar oud. die lijkt mee eerder de boosdoener dan specifiek alleen de adapter.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 21, 2025

thanks. inmiddels de klantenservice gebeld

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 21, 2025

Het Klopt dat de adapter nog niet zo oud is en het nt daarentegen wel.  Maar kabeltje lijkt poreus. als ik tegen het kabeltje aan stoot valt de wifi weg. 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 22, 2025

Het lijkt me zeer sterk dat de NT of de stroomadapter specifiek wifi problemen veroorzaakt. Als het problemen veroorzaak dan is het niet alleen wifi maar de gehele verbinding. Check of bekabeld in order is. Is bekabeld in order dan mag je de NT/stroomadapter negeren als oorzaak van je wifi problemen. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

@xxpatries 

Is het kabeltje misschien te strak gespannen ? En zit er geen speling in het kabeltje ? daar kan een kabel ook niet tegen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Als je een wegvallende verbinding hebt is bellen sowieso altijd wel de juiste stap, waar de oorzaak precies zit zullen we moeten ondervinden maar dit moet goed op te lossen zijn!
@xxpatries laat je weten waar het m in zat?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 28, 2025

voorlopig lijkt het na vervangen van het kabeltje weer stabiel

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah top, bedankt voor je terugkoppeling Patries!