Skip to main content

Ik heb al een,zeker een week last van dat de Wifi op mijn laptop en mijn telefoon weg vallen.Dat is veel al na een paar keer op nieuw verbinden weer opgelost.Maar irritant.Mijn interactieve TV verbinding stopt er ook geregeld of eigenlijk ongeregeld mee.Dan verschijnt er een blauw venster dat de verbinding met mijn modem is verbroken.Na een paar minuten doet de ontvanger het wel weer maar toch behoorlijk irritant.Vandaag heb ik mijn modem gereset (met een pinnetje en later omdat ik twijfelde nog eens met de hulp van de KPN assistent) Al met al is het een paar uur later niet veel beter.Ik heb van alles opnieuw opgestart en gedaan wat een simpele gebruiker kan doen.Een paar jaar geleden is er ook eens een chef monteur(hij woonde in Zeeland) bij mijn toen ongeveer de zelfde problemen wezen kijken en die zei mij toen dat het niet aan mijn apparatuur lag maar een verstoring van buiten af betrof.Al met al zie ik veel ongeveer het zelfde verhaal(iets met een defecte breedband verbinding) maar geen oplossing.Weet er iemand raad?? Graag een reactie

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor vraag aangemaakt

Hoi @gerrit Die foutmelding duidt op netwerkproblemen binnenshuis.   Hoe is alles aangesloten? Is jouw tv bekabeld aangesloten op de experiabox? Dus zonder switch of iets dergelijks?


Hallo Erwin

Mijn interactieve TV kasje is met een kabel aan gesloten aan de experiabox De experiabox wordt gevoed door een koperen kabel.Ik heb vanmorgen na dat de internet verbinding weer weg viel de probleem oplossingen geraadpleegd.Die geven het advies om mogelijk een account aan te maken bij ISP van dit netwerk voor internet toegang.Ik heb toegang,maar is niet stabiel.Ik heb natuurlijk ook een account bij de KPN.Dus met dat advies schiet ik niet echt op.Tijdens niet verbonden zijn geef de probleem oplosser de mededeling dat mijn breedband verbinding niet werkt! Ik vind het nog steeds vreemd dat ik op de site van de KPN na mijn adres te hebben ingetypt geen storingen in de buurt enz.Ik hoor wel van anderen dat ze ongeveer de zelfde problemen ervaren.Ook lees en herken ik in de Forum reacties dat ik niet de enige ben met wel wifi en internet verbinding maar niet stabiel.Ik heb het modem vele malen opnieuw opgestart en ten einde raad gereset.Geen verbetering dus. In het verleden is er een KPN man bij ongeveer de zelfde problemen geweest.Die heb op afstand toen het probleem opgelost(helaas niet voor altijd.)Die zei mij ook dat het probleem niet bij mij of mijn installatie zat maar meer voor mij extern (dus de KPN) Al met al zit ik nu weer met de gebakken peren.Mijn wifi-signaal wordt versterkt door twee zwarte wifi-versterkers bekabeld die ik destijds van de KPN gekregen heb.Die heb ik getest,ze werken prima.


Naschrift;    Hallo Erwin

Ik ben vergeten mijn netwerkkanaal te vermelden.Dat heb ik zelf(was ook al 9) ingesteld op 'http;//192.168.2.254 dat heet dan H369A .Ingesteld heb ik 9 op netwerk band 2,4 GHz Ook bijzonder is dat tijdens dit typen dat verandert in netwerkband 5 GHz en mijn netwerkkanaal naar 56..Ook is mij opgevallen dat er een nieuw programma (vermelding NEW) op mijn laptop is bij gekomen..Dat programma (Acrylic Suite) houdt zich bezig met Wifi en andere problemen.Ik heb geprobeerd het te verwijderen maar is niet gelukt. Graag je reactie en goede raad Gegroet  Gerrit