Skip to main content

De wifi verbinding in ons huis is afgelopen dagen steeds slechter. 
We hebben vaker geen wifi dan wel en wanneer het werkt werkt het alleen op zeer korte afstand van het modem.

Ik heb alle stappen in de online helper doorlopen maar het verbeterd niet. 
we hebben een experia v8 en 2 wifi versterkers die ik eerder van KPN heb ontvangen.

interactive tv werkt naar behoren

ik kan nergens een service nummer vinden en het nummer dat op mijn installatiehandleiding staat lijkt verouderd en schijnt niet in gebruik te zijn.

hopelijk kan ik via deze weg geholpen worden.
Groet Bob

Ik neem aan dat je de experia wifi"s bekabeld hebt aangesloten. De wifi van de experiabox wordt uitgeschakeld. Ik ben benieuwd waar je de experia wifi”s hebt staan.


Ja de experia is bekabeld aangelsoten en staat als sinds 2012 op dezelfde plek in de woonkamer in het tvkastje.

 


Maar zijn de Wi-Fi versterkers ook bekabeld aangesloten op de experiabox?


De een is bekabeld aan de box en doorgelust naar een netstroom apparaat van kpn. Via de eenzelfde netstroom apparaat op de eerste verdieping is de ander aangesloten. Zo waren de instructies van KPN. Dat werkte voorheen ook maar nu niet meer. En het bereik van het modem lijkt ook een stuk beperkt te zijn


Sterker nog de Wi-Fi op de experiabox doet niets meer. Wordt uitgeschakeld bij het gebruik van de versterkers. En probeer een kabel naar de tweede te trekken. Of test eerst of dat werkt. Zet 1 Wi-Fi versterker naast je tv ontvanger. De kabel die nu in de ontvanger zit doe je in de versterker en met het korte kabeltje verbind je de ontvanger met de versterker. Wil je dat proberen?


Hallo @Bob van Haaren Dank voor het doen van je verhaal hier op het KPN Forum en goed om te zien dat Joep je al flink heeft geholpen. Hij geeft goede tips en adviezen en ik ben erg benieuwd naar de uitkomsten. Laat je het weten? 


Ik heb uiteindelijk alles ontkoppeld en stuk voor stuk weer alle kpn aparaten aangelsoten.

het stopte bij een van de versterkers, die heb ik toen gereset en sinds dien werkt het weer goed.

 


Reageer