Skip to main content

Wifi valt steeds weg op onze laptop. Dit is het enige apparaat waarop dit gebeurt. TV, mobiele telefoons, tablet en andere laptops hebben dit probleem niet. Wat kan hier aan de hand zijn?

Hoi @jpreijersen! Welkom op ons forum. 

Wanneer de wifi alleen op jouw laptop wegvalt maar op andere apparaten wel goed werkt, dan zit het probleem dus in de laptop zelf. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Zo kan het zijn dat de driver van de netwerkkaart verouderd is. In dat geval kun je de driver updaten.

Verder kan de wifi verbinding ook wegvallen als net op de locatie van de laptop veel storingsbronnen zijn. Probeer het dus ook even uit op verschillende plekken in het huis, helemaal waar de wifi op andere apparaten wel goed werkt.

Bepaalde programma's op jouw laptop kunnen ook roet in het eten gooien. Controleer de instellingen van jouw virusscanner of firewall goed. Ook kunnen deze programma's met elkaar of met Windows conflicteren waardoor de verbinding wegvalt. 

Het kan echter ook zo zijn dat de netwerkkaart simpelweg defect is en dat daardoor de wifi regelmatig uitvalt. Probeer daarom de laptop ook uit op een ander wifi netwerk, dus bij iemand anders thuis. Mocht je nog garantie hebben op je laptop, raad ik aan om even contact op te nemen met de winkel waar je hem gekocht hebt, of rechtstreeks met de leverancier. 

Kom je hiermee uit de voeten? Mocht je er toch niet helemaal uitkomen, laat dan zo precies mogelijk weten wat je bevindingen zijn. Dan helpen we je graag verder. 


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen, dus ik ga er vanuit dat het is opgelost. Mocht je toch nog vragen hebben, dan weet je mij te vinden.Â