Skip to main content

Ik heb vanmiddag onze wifi versterker weer opnieuw aangesloten op ons draadloze netwerk. Dit is allemaal gelukt en was blij dat de wifi het weer deed op zolder. Helaas duurde deze vreugde niet lang... toen ik later op de dag boven was kwam ik tot ontdekking dat de wifi op mijn telefoon continu weg viel. Zodra ik op zolder mijn telefoon verbind met de wifi duurt het niet lang (circa 30 seconden) voordat de verbinding wegvalt. Als ik hierna probeer opnieuw te verbinden lukt dit eerst niet. Als ik hierna een tijdje wacht en het daarna opnieuw probeer lukt het wel. Voordat ik de versterker opnieuw verbond met ons netwerk had ik geen problemen met de wifi op zolder. Ik heb al een aantal keer geprobeerd om zowel de versterker als onze experia box (V10) te resetten maar dit had allemaal geen nut. Ik hoop dat er iemand is die een verklaring/ oplossing heeft voor mijn probleem

Welke WiFi versterker heeft u? Van kpn?


Welke WiFi versterker heeft u? Van kpn?

ik heb de arcadyan dualband wifi versterker, deze is destijds bij kpn gekocht


En heb je nog andere versterkers staan? Draadloos of bekabeld?


Welke WiFi versterker heeft u? Van kpn?

ik heb de arcadyan dualband wifi versterker, deze is destijds bij kpn gekocht

Bekabeld aangesloten? 


Welke WiFi versterker heeft u? Van kpn?

ik heb de arcadyan dualband wifi versterker, deze is destijds bij kpn gekocht

Bekabeld aangesloten? 

ja, deze staat bekabeld aangesloten op de tv ontvanger. kan dit probleem te maken hebben met het feit dat het netwerk automatisch zoekt naar het beste kanaal? heb deze zojuist overgezet van auto (1,6 or 11) naar channel 11


uhm… foutje, deze is dus niet bekabeld aangesloten…..

 


Dan gaat het niet werken.  Dit is al een wat ouder type. Doe de wifimanager https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login als je die doet trek dan eerst alles uit het modem behalve de stroomaansluiting uiteraard.  Wandel door het hele huis en op het punt waar je wifi het slechtst is blijf je minimaal 5 minuten staan. De uitkomst zou dan zo maar 2 gratis experia wifi's zijn. Overigens moeten die wel bekabeld aangesloten worden op de experiabox.


uhm… foutje, deze is dus niet bekabeld aangesloten…..

 

Maar u heeft daar dus een tv ontvanger? Die wel bekabeld is aangesloten? Dan kun je dat ding er toch tussen zetten? Bekabeld aangesloten dus?


uhm… foutje, deze is dus niet bekabeld aangesloten…..

 

Maar u heeft daar dus een tv ontvanger? Die wel bekabeld is aangesloten? Dan kun je dat ding er toch tussen zetten? Bekabeld aangesloten dus?

de versterker staat tussen de blokstekker in het stopcontact van de kpn en tussen de tv ontvanger, op deze manier is hij dan dus wel bekabeld aangesloten. hij staat niet rechtstreeks op de experia box aangesloten de afstand is te groot daarvoor


U gebruikt dus een draadloos verbindingsset voor de tv ontvanger?


Dus eerst heeft u deze…

Daarop aangesloten deze:

Op juiste manier aangesloten neem ik aan 🤔

Dat wil dus zeggen: de kabel vanuit de adapter op eerste plaatje zit in de gele poort. En in 1 van de grijze poorten heeft u een kabel naar deze:

En tv doet het altijd gewoon goed?


U gebruikt dus een draadloos verbindingsset voor de tv ontvanger?

dat klopt

 


Dus eerst heeft u deze…

Daarop aangesloten deze:

Op juiste manier aangesloten neem ik aan 🤔

Dat wil dus zeggen: de kabel vanuit de adapter op eerste plaatje zit in de gele poort. En in 1 van de grijze poorten heeft u een kabel naar deze:

En tv doet het altijd gewoon goed?

ja, ik heb alles op de beschreven manier aangesloten. de tv doet het altijd prima!

 


Weer die powerlines he. U gaat op deze manier nooit goed Wi-Fi krijgen. Dan moet het echt anders.


Weer die powerlines he. U gaat op deze manier nooit goed Wi-Fi krijgen. Dan moet het echt anders.

wat moet ik doen om goede wifi te krijgen? moet er iets aangeschaft worden wat er voor zorgt dat het wel goed werkt? oja en jullie mogen 'je’ zeggen hoor!


Je:wink: kunt m.i. 2 dingen doen. Of de super wifi's aanschaffen  of kabels trekken naar iedere etage vanaf het punt waar het modem staat en daarop wifi versterkers aansluiten. Veel werk maar succes gegarandeerd.


Je:wink: kunt m.i. 2 dingen doen. Of de super wifi's aanschaffen  of kabels trekken naar iedere etage vanaf het punt waar het modem staat en daarop wifi versterkers aansluiten. Veel werk maar succes gegarandeerd.

oke… het wordt dus een duur geintje als ik het goed begrijp...


Nee hoor als je voor de kabels gaat niet want dat kost alleen tijd mits je dat zelf doet.Ik heb je de tip gegeven van de wifimanager.:wink: 


Nee hoor als je voor de kabels gaat niet want dat kost alleen tijd. Ik heb je de tip gegeven van de wifimanager.:wink:

oke. bedankt voor de tips! ik zal even goed bedenken voor welke optie ik ga! 


Ok graag gedaan.  Succes. Â