Skip to main content
Beantwoord

Wifi van noodpakket werkt niet

• August 22, 2025
  • 3 reacties
  • 69 keer bekeken

Abonnee geworden van kpn. Alles aangesloten maar werkt niet. Gebeld en vriendelijk te woord gestaan  monteur kan niet eerder komen dan over 4 dagen ivm weekend. Toen noodpakket digitenne opgestuurd gekregen voor in ieder geval tv ontvangst. Dit aangesloten maar wat blijkt... de bijgeleverde wifi ontvanger is van alcatel. Qr code om eea te activeren is verouderd. App bestaat niet meer ?  Dus toch geen goede wifi, internet en tv voor een aantal dagen. Vraag mij in alle eerlijkheid af of ik de juiste keuze heb gemaakt.

Beste antwoord door Flitsend

Goedenavond ​@Wifi digitenne !

Die Alcatel routers worden herbruikt volgens mij. Het kan zijn dat de persoon voor jou hem anders heeft ingesteld. Als je het klepje van de batterij open doet zie je naast de batterij een kleine "R” staan. Dit is het factory reset gaatje. Als je deze even indrukt met iets puntigs voor (ik denk) 10 seconden gooit je alcatel alle instellingen er af. Daarna zouden de netwerknaam en het wachtwoord die op het klepje staan wel zichtbaar moeten zijn. 

En misschien een hele domme vraag, maar toch wel handig om te controleren; zit de simkaart er goed in?

3 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • Antwoord
  • August 22, 2025

Goedenavond ​@Wifi digitenne !

Die Alcatel routers worden herbruikt volgens mij. Het kan zijn dat de persoon voor jou hem anders heeft ingesteld. Als je het klepje van de batterij open doet zie je naast de batterij een kleine "R” staan. Dit is het factory reset gaatje. Als je deze even indrukt met iets puntigs voor (ik denk) 10 seconden gooit je alcatel alle instellingen er af. Daarna zouden de netwerknaam en het wachtwoord die op het klepje staan wel zichtbaar moeten zijn. 

En misschien een hele domme vraag, maar toch wel handig om te controleren; zit de simkaart er goed in?

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 24, 2025

Ik heb niks toe te voegen aan ​@Flitsend, behalve dat ik je welkom wens bij KPN en de community!

Jammer dat het begin niet lekker loopt, maar weet dat we hier altijd met je mee kunnen denken om dezelfde (goede) ervaring te krijgen. ​@Wifi digitenne 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Wifi digitenne . Welkom bij de community,.

​@Flitsend geeft een aantal hele goede tips. Is het daarmee gelukt?