Skip to main content

Heb een pand in een afgelegen gebied Daar heb ik ern TP link hangen met een KPN simkaart Daar heb ik o.a. deurbel, camera's, alarm, en 2 airco's aan gekoppeld Nu valt een keer of 6 per jaar altijd in de avond de WiFi weg Niets is dan bereikbaar Moet naar de loods TP link stekker er uit en weer er in en het werkt weer Iemand een idee waardoor dit komt of beter wat er aan te doen Gr Erik

Hoe groot is jou bundel op het KPN simkaart? 

Zijn jouw apparaten die jij via WIFI heb aangesloten op jou TP link router verbinding met het mobiele internet? 

Want je krijg op jouw KPN Simkaart 5 GB per dag internetbundel. 

Want als jouw apparaten via jouw TP router verbinding maakt met het mobiele internet. 

Dan ben je heel snel door je internetbundel heen op jouw KPN simkaart. 

Heb je geen glasvezel, DSL of ziggo aansluiting op jouw pand in het buitengebied? 


Frans

Ik heb een router met 4 uitgangen Daar heb ik de externe apparaten op aangesloten als alarm camera,s Krijg zomaar ineens een appje dat de verbindingen niet beschikbaar zijn en dan kom ik nergens meer in niet in de vast aangesloten en niet in de wifi aangesloten apparaten

Ik stort maandelijks 25gb uit mijn mobiele bundel en verbruik maandelijks ca 10gb staat dus altijd voldoende op Wil geen vaste aansluiting gezien de maandelijkse lasten en mijn 10gb verbruik 

Moet voor € per maand onder de pannen kunnen zijn door een tablet abonnement van €10 en mijn onderling korting van €5.00 kom ik op €,00 pm Dan even auto overboeken van mijn mobiele bundel en klaar Goedkoopste vaste aansluiting is ca €40 per maand 


Hoi @Erik Enter, dat klinkt wel alsof er genoeg data op het simkaartje staat inderdaad. Wat precies de oorzaak is van het verbreken is zo moeilijk te zeggen. Als je aankomt in de loods, is de verbinding dan ook zichtbaar weg als je kijkt naar de lampjes op dat modem? Het zou mogelijk kunnen dat de simkaart net geen goed contact maakt in het modem, in dat geval zou je die er uit en opnieuw in kunnen doen om zeker te weten dat die goed zit. Het kan ook zijn dat het mobiele netwerk even een dipje heeft gehad, waardoor de verbinding wegviel en niet terugkwam.

Ik ben niet bekend met TP Link routers, het kan zijn dat het apparaat instellingen heeft die de verbinding kan herstellen. Dat kan je in de handleiding opzoeken.