Skip to main content

L.S.

Huidige problemen: Wegvallende wifi verbinding Google Stadia, slechte wifi eerste verdieping, switchen van/naar accespoint moet vaak handmatig, omdat apparaat aan slechte verbinding blijft hangen.

 

Setup:

Experiabox v9 (meterkast begane grond)

Arcadyan Wifi versterker ( bedraad 2de verdieping

Chromecast ultra (bedraad)

200mbs glasvezel

Nieuwbouwhuis

 

​​​​Ik zou graag bovenstaande problemen willen oplossen en ik vermoed dat ik hier een andere setup voor nodig heb.

Ik heb 5ghz wifi nodig op de begane grond. Nu valt de connectie vaak weg met de Google Stadia controller. 

Op de eerste verdieping heb ik geen bekabeling, maar zou ik graag snelle/stabiele wifi willen.

Op de tweede verdieping heb ik nu een bekabelde Wifi versterker (arcadyan), maar zou ik liever van mesh/roaming gebruik willen maken zodat ik niets steeds handmatig moet switchen (uit/aanzetten van wifi op telefoon). Ook wil ik op de tweede verdieping bekabeld blijven werken.

 

Kan ik mijn huidige setup uitbreiden met die nieuwe wifipunten van KPN voor mesh en 5ghz, of gaat dat niet werken met mijn huidige v9 modem in combinatie met het arcadyan accespoint?

Zou iemand mij kunnen adviseren?

Doorloop onderstaande link eens

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Dat heb ik uiteraard wel eens gedaan, maar zal natuurlijk niet magisch wifi op 5ghz kunnen toveren. 


Dan zou je het met 2 superwifi's moeten proberen, bevindt het modem zich op de begane grond 


Als je aan twee experia wifi's kan komen dmv de wifimanager ben je klaar en helemaal gratis. Je sluit er 1 op het modem en de andere ipv de huidige versterker en je heb overal goed wifi met 5 GHZ.