Skip to main content

Ik heb nu de Experia Box V8 met 2 bekabelde Experia Wifi accespoints (zwarte kastjes). Op zich werken ze prima, maar ik heb toch extra snelheid e.d. nodig i.v.m. Playstation (via Wifi). Ik heb TV via schotel.

  1. Zouden de Super Wifi punten een verbetering zijn t.o.v. de Experia Wifi? Bekabeld of onbekabeld?
  2. Zou ik de Super Wifi punten er extra aan toe kunnen voegen (naast de Experia Wifi)?
  3. Ben ook voornemens om KPN Buitengebied toe te voegen (extra 4G-modem). Werkt dit met Experia box V8?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid topic

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid?https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


 


Dat is geen beste snelheid. Super wifi's gaan die snelheid niet verhogen.  Je zal over moeten stappen naar een Hussel abonnement. Daar zit dan internet buitengebied bij. Let op alle voordelen die je nu hebt komen te vervallen omdat je een ander abonnement neemt. Maar dan is je snelheid wel beter.  Dus koop de Super wifi's s niet.


Inderdaad geen beste snelheid (normaliter slechts circa 4,2 downloadsnelheid :rage: )! Met het nieuwe abonnement krijg ik 2 Super wifi's er gratis bij: ik denk dat ik deze dan maar op zolder leg). En de huidige Experia wifi's zo bekabeld laat. Internet buitengebied (4G-modem) komt er dan bij en Bellen Onbeperkt Nederkand is zelfs iets goedkoper. Nu ben ik € 60 kwijt en straks € 54,49. (en eenmalig € 25 aansluitkosten).

Bedankt voor je tip!


Nee hoor u betaald geen aansluitkosten!!!! En als u die super wifi's kwijt wil....Ik ken wel iemand die ze wil hebben:wink:


U krijgt geen gratis SuperWifi's, dat krijgen alleen nieuwe klanten. Nieuwe klanten die minimaal 6 maanden geen diensten van KPN hebben afgenomen. En dat is heel fijn voor u, nemen ze ook geen ruimte in beslag op zolder :wink:

En aansluitkosten zou u volgens mij niet hoeven te betalen.

Sneller Internet Buitengebied werkt volgens mij met de Experiabox V10, uw V8 word dan kostenloos omgeruild.


@Nick83 Je bent slim. Ik was even vergeten dat er helemaal geen sprake is van super wifi's


Mijn huidig contract is allang afgelopen en ik krijg ze er dus wel (gratis) bij gezien lage snelheden die ik binnenkrijg. Heb zonet speedtest via app gedaan en aansluitend contract afgesloten. Maar goed: het is mij te doen om het 4G.


Dat uw contract allang verlopen is heeft geen enkele invloed. U bent een bestaande klant en dus geen nieuwe klant. Echt alleen nieuwe klanten krijgen ze.


 


U heeft dit niet via mijnkpn gedaan maar via de de site en dat is voor nieuwe klanten. Deze order zal stop gezet worden zodra opgemerkt wordt dat u al klant bent. 

 


Hallo @SCl, welkom op het KPN forum. Goed dat je de community om hulp vraagt. Ik zie dat hier al goed op gereageerd wordt. Mooi zo. 

De snelheid die je thuis haalt is erg summier :sweat: Als het op je adres mogelijk is, dan zou ik snel Sneller Internet Buitengebied nemen.
Met Sneller Internet Buitengebied krijg je extra snelheid aangevuld door het mobiele 4G-netwerk, dat is tot wel 50 Mbit/s sneller dan je huidige snelheid. Kijk op: Sneller Internet Buitengebied voor de mogelijkheden.

Zou je voor de zekerheid jouw forumprofiel willen aanvullen? Dan kijk ik graag even mee naar de opties. 


Hallo Nadia,

 

Ik heb mijn profiel zover als mogelijk aangevuld. Ik heb internet en vast bellen. Mobiel is 3x Prepaid van KPN (dus geen abonnement). Geen TV gezien beperkte bandbreedte en dus schotel moeten nemen. De Interactieve TV van KPN zou niet werken en de Digitenne was ook helaas geen succes (wel geprobeerd).

Ik heb reeds e.e.a. besteld (zoals boven te zien): inclusief sneller internet buitengebied. Ik heb nu de Experia Box V8 met 2 bekabelde Experia Wifi accespoints (zwarte kastjes). Ik denk dat de witte Super Wifi's niets toevoegen, zoals ik boven lees. Als dat inderdaad zo is, dan hoeven ze ook niet toegestuurd te worden.

Ik hoop de 4G-modem mijn snelheid fors gaat verhogen..!

Als je andere (maatwerk-)opties hebt, dan houd ik me aanbevolen!


Hallo Nadia, ik hoor niets meer van je?


Hey @SCl, daar ben ik weer. Ik heb je gegevens ingezien. Je hebt een nieuwe aanvraag gedaan, zoals screenshot hierboven aangeeft. Vanochtend heb je contact gehad met een collega van oder en ticket levering. Die heeft de order voor je geannuleerd. Je kunt je huidige abonnement aanpassen en gereed maken voor sneller internet buitengebied via je MijnKPN

Is dat gelukt?


Beste Nadia,

Ik ben inderdaad vanmorgen gebeld door collega van jou en we hebben e.e.a. besproken. De super wifi’s heb ik van afgezien, omdat ik al 2 (bekabelde) experia-wifi’s heb. Er komt dus alleen nog een 4-G modem naar me toe voor sneller internet buitengebied. Hopelijk heb ik dit weekend al het modem binnen😁


Heel goed, @SCl. Top geregeld! Hoop ook dat het 4G-modem snel bij je in huis is. Laat je ons weten als je 'm binnen hebt? Ben wel benieuwd naar het verschil :) 


Tja...donderdag 4G modem ontvangen. 1e regel van installatiehandleiding stond, dat Experia box V10 of V10A vereist was. Ik heb de V8. Maar meteen hierover gebeld en zou meteen nagestuurd worden. Inmiddels al 5 keer hierover gebeld en nog steeds geen box/track & trace code ontvangen. Men hoopt nu ‘ergens’ volgende week😤🥵 Keep fingers crossed!


In China ligt de productie stil, dus het kan wat langer duren...


Hey @SCl, dat is balen zeg! Helaas had jouw bestelling wat vertraging opgelopen. Maar gelukkig goed nieuws. Ik zie dat de nieuwe Experiabox gisteren bij jou is bezorgd. Heb je ‘m al geïnstalleerd?  


Gisterenavond meteen zowel Experiabox als 4G-modem geïnstalleerd (want met 2 pubers moet dit snel gebeuren:wink: ) en in alle kamers ook speedtest gedaan (ook vooraf overal gemeten). Had ook vooraf al uitgepeild waar het beste de 4G-modem kon staan. Op de onderverdieping is het een enorme verbetering moet ik zeggen: een verademing! Bovenverdieping is het ook een verbetering; niet zo enorm als onder, maar wel meer dan voldoende. In 1 kamer (voorste studeerkamer/modem staat op achterste kamer) is het echter beroerd en helaas zelfs slechter als voorheen. Waarschijnlijk door beton/ijzer? En laat ik nou net daar geen kabel naar toe kunnen trekken voor een Experia Wifi accespoint: balen! Ik weet niet of de draadloze Super-Wifi's hier uitkomst voor kunnen bieden?


Gisterenavond meteen zowel Experiabox als 4G-modem geïnstalleerd (want met 2 pubers moet dit snel gebeuren:wink: ) en in alle kamers ook speedtest gedaan (ook vooraf overal gemeten). Had ook vooraf al uitgepeild waar het beste de 4G-modem kon staan. Op de onderverdieping is het een enorme verbetering moet ik zeggen: een verademing! Bovenverdieping is het ook een verbetering; niet zo enorm als onder, maar wel meer dan voldoende. 

YAY! :confetti_ball:

In 1 kamer (voorste studeerkamer/modem staat op achterste kamer) is het echter beroerd en helaas zelfs slechter als voorheen. Waarschijnlijk door beton/ijzer? En laat ik nou net daar geen kabel naar toe kunnen trekken voor een Experia Wifi accespoint: balen! Ik weet niet of de draadloze Super-Wifi's hier uitkomst voor kunnen bieden?

Jammer :sweat: Het beste is met kabel (dus als accespoint) installeren. Dan weet je zeker dat je het signaal stabiel en met minimale snelheidsverlies doorkomt. Omdat de snelheid al niet erg hoog is, heeft de draadloze installatie zeker niet de voorkeur. Er is echt geen enkele mogelijkheid om ergens een kabeltje weg te werken? 


Bedraad is inderdaad het beste, maar misschien is WIFI via het stopcontact een optie.  Ook dit is niet het allerbeste, maar misschien beter als wat je nu hebt.


Reageer