Skip to main content

Om de paar weken 4 tot 6 weken verbind mijn Macbook niet met de experiabox. Zodra ik extern ben heb ik geen problemen. Alle andere apparaten werken prima.

Welke instellingen moet ik aanpassen om dit regelmatige probleem te voorkomen?

Heb het netwerk al gewist maar hij blijft problemen geven.

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Goedemorgen @macmartin,welkom op het forum!
Zoals je het beschrijft moet het wel iets specifieks in de combinatie tussen jouw experiabox en Macbook zijn. Ik vermoed dat dit iets van een instelling is op een van beide apparaten. Ik kijk graag even met je mee naar je experiabox!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Wat betreft de instellingen van je Macbook wordt het wat lastiger. Inhoudelijk heb ik daar niet bijzonder veel kennis van. @huistijger komt dit probleem jou bekend voor? Ik begreep dat jij veel van apple apparatuur weet :blush:


zojuist geregeld


Bedankt voor het invullen! Ik zie dat je ook de wifi experia's (versterkers) gebruikt. Na wat zoekwerk vind ik dit topic waar @Coltrane615 het zelfde probleem had. Ik zie daar geen concrete oplossing staan maar je bent niet de enige met dit probleem.

@Coltrane615, is dit voor jou inmiddels opgelost? Als dat het geval is, zou je dan kunnen toelichten hoe je het opgelost hebt?


Dit moet normaal geen problemen geven
Ik geef hierbij even een screendump van mijn gegevens, als je het zo doet dan moet het goed zijn, mocht je IMAP gebruiken dan vul je voor de poort 993 in en Hostnaam imap.kpnmail.nl
 

 

Lukt het niet geef dan even een screendump van jouw gegevens @macmartin 


Hoi @huistijger, @macmartin  heeft een probleem met zn wifi in plaats van zn mail :sweat_smile:


Ik heb alle netwerken gewist en ze uit de voorkeursnetwerken lijst gehaald en daarna opnieuw toegevoegd. 


@macmartin, zou je het bovenstaande ook eens willen proberen als je dit nog steeds ervaart?


heb dit geprobeerd maar nog steeds problemen. Vreemde is dat ik andere locaties geen problemen heeft met de wifi verbinding met de macbook. Lijkt instelling te zijn op het modem waardoor verbinding niet tot stand komt. Het betreft echt alleen de macbook. iPad en iPhone werken probleemloos.


Dat is balen zeg! Voor zover ik weet is er geen instelling in de experiabox of wifi experia's die je macbook of een ander apparaat er van weerhoudt automatisch verbinding te maken met je wifi.
Het kan natuurlijk wel zijn dat je wifi niet optimaal is. Dit kan altijd wat rare dingen veroorzaken.
Zou je onze online wifimanager nog eens willen doorlopen? 


het is gelukt. wifi experia gereset en nu werkt het weer. thanks voor de hulp


Goed nieuws! Dank voor de update. Voor andere vragen weet je ons te vinden.


Hier hetzelfde probleem. Apparaten hadden te pas en te onpas geen wifi. De oplossing hier: Het hele 5Ghz signaal uitgeschakeld in de KPN modem, en daarmee alles automatisch op 2.4Ghz. Probleem opgelost. Sonos werkt weer, Macs blijven verbonden, wifi repeaters op de tweede verdieping werken weer lekker. Dat hele wifi-6 verhaal is soms te modern voor iets oudere apparatuur. Ik zag sommige van mijn apparatuur continue pendelen tussen 5Ghz en 2.4Ghz. Het schakelen door het modem ging sneller dan mijn apparatuur bij kon houden. 

Modeminstellingen voor de wifi kun je vinden via je browser> mijnmodem.kpn en dan inloggen met admin en het ww wat achterop je modem staat.


@HansHansHans1988 dit zou hem ook nog wel eens in de sonos apparaten kunnen zitten. In dit topic vind je daar een uitgebreide uitleg over!