Skip to main content
Vraag

Wifi verbinding sinds een week erg traag

• 18 februari 2025
  • 10 reacties
  • 89 keer bekeken

Akari
Topper
Forum|alt.badge.img

Sinds ongeveer een week is de wifi traag als str@nt in huis. Zo slecht dat zelfs een WhatsApp bericht er bijna een minuut over doet om het pand te verlaten. 

Wat is er veranderd en hoe krijg ik mijn oude vertrouwde betrouwbare internet weer terug?

Steeds net wel net niet zonder internet zitten is dodelijk vermoeiend.

10 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8320 reacties
  • 18 februari 2025

Beste ​@Akari heb je glasvezel of koper?

Indien het 1e haal dan de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan.

Geeft daarna de modem een fabrieks-reset.

Indien koper, geef de modem een fabrieks-reset.

Zie verder onderstaande link voor een mogelijke oplossing:

Succes.

Akari
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • 18 februari 2025

Ik heb glasvezel. Maar heb geen idee wat een glaskast is 😳

Ik heb de wifi manager en snelheid test enzo van de kpn website al een paar keer geprobeerd maar die zegt dat alles ok is.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8320 reacties
  • 18 februari 2025

Beste ​@Akari dat is de kast waar de glasvezel op aangesloten zit, zit meestal in de meterkast en vandaar loopt er een netwerkkabel naar de modem/router.

Akari
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • 19 februari 2025

Ik kwam erachter dat de wifi repeater het niet goed meer doet - misschien is dat de stoorzender 🤔

Even afwachten wat alles nu doet voordat ik dingen ga doen waar ik heb verstand van heb en die ik eng vindt 😊

Dank voor het reageren iig!

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16399 reacties
  • 21 februari 2025

Hoi ​@Akari. We zijn inmiddels een paar dagen verder. Hoe is de wifi-verbinding nu?

Akari
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • 21 februari 2025

Heel erg slecht. 

Wifi manager van kpn weer geprobeerd - kon niet eens een wifi verbinding vinden 😅 Dat zegt wel iets over hoe wispelturig het is. Daarna wel 'geoptimaliseerd' met als resultaat dat het nog slechter was dan eerst. 

Reset op afstand - lukte niet 🙄

Daarna geprobeerd de router te resetten - lukte ook niet. 

Daarna gedaan zoals JanD hierboven heeft gezegd - stroom eraf van beide apparaten en nu afwachten of dat iets gedaan heeft. 

Ik geef het een paar dagen de tijd en dan kom ik hier weer terug. Of eerder als de wifi bagger blijft 🤞🏼

Akari
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • 23 maart 2025

WiFi signaal blijft wispelturig. 

Zo ontzettend jammer want het was 'gewoon' goed 🥺

2 weken terug klantenservice gebeld. Zowaar vlot aan de beurt en een prettige medewerker. Alles gedaan wat ze zei. Ze kwam zelf met de oplossing dat er nieuwe apparatuur moest komen maar al wat er gebeurt - helemaal niets. 

Ik vindt het HEEL vervelend dat de wifi zelfs te wispelturig is om te kunnen bellen. Compleet geen bereik hier in de buurt dus nu kan ik niet eens meer bellen. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Heb je nog geprobeerd om het glasvezelkastje voor 2 minuten stroomloos te maken, wat ​@JanD eerder al voorstelde? 

Akari
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • 24 maart 2025

Jazeker, staat erbij al ^^

2 keer gedaan zelfs, samen met de klantenservice moest alles wat ik al gedaan had nog een keer 🥴

Ben benieuwd of ze de modem update van januari terug kunnen draaien.. voor die tijd deed alles het prima 🥲

Misschien lost een roll back iets op

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik snap dat de update niet ideaal voor je uitpakt. Een rollback is helaas niet mogelijk, maar KPN kijkt voortdurend naar verbeteringen. Het zou dus kunnen dat dit in een volgende update wordt meegenomen.

Reageer