Skip to main content

Ik Netflix bij voorkeur draadloos via mijn smart tv (LG) omdat ik alleen op die manier in 4K kan kijken. (Was een tip van Netflix helpdesk). Via de decoder en kanaal 200 enkel in HD, ondanks mijn 4K TV ontvanger. 

Maat helaas, nu vooral problemen met mijn wifi verbinding. Valt vaak weg of is erg traag waardoor Netflix kijken niet meer lukt op die manier (draadloos, via wifi).

Alle reset en uitzet opties al geprobeerd, het ligt niet aan de usual suspects, maar aan de wifi verbinding op dit ene apparaat (smart tv). Uiteraard de Wifi manager geprobeerd, alles is blijkbaar goed aangesloten en werkt prima, maar zodra ik via de wifi verbeteraar probeer de verbinding te optimaliseren op de smart tv (op mobiel en laptop geen problemen) gaat het mis - de app blijft dan hangen en ik zie een melding “Geen Internet” wat onzin is want dat is er wel gewoon. 

Er is dus blijkbaar een link met de LG TV (of eigenlijk dus niet) wat draadloos internet blokkeert of vertraagt. Mijn vraag: weet iemand of je ook bekabeld kunt internetten op je smart tv? Is dat stabieler/ beter? 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hoi @GRB0, welkom op ons forum!
Ik heb voor je reactie een eigen topic aangemaakt.
Een kabel moet zeker een heel eind kunnen helpen hiermee.

Wifi blijft altijd een lastige storingsgevoelige factor. Mocht je het toch draadloos willen proberen verbeteren kan ik je aanraden onze online wifimanager eens te proberen!


@GRB0 bekabeld is altijd beter dan draadloos. Er zijn veel factoren die het signaal negatief kunnen beïnvloeden. Bij mij werkt het wel voor de tv die onder de veranda staat. De tv binnen heb ik bekabeld aangesloten ook al werkt het draadloos ook prima. Een SmartTv heeft eigenlijk altijd een mogelijkheid om een UTP-kabel aan te sluiten. Achter op de tv zal waarschijnlijk een ingang inzitten waar RJ45 stekker in past.


Dank, nuttige info.

Ik had mijn wifi snelheid juist verhoogd maar dat is dus niet nodig (voor de smart tv)

Ik ga het bekabeld proberen met de genoemde stekker.