Skip to main content

Al jaren kamp ik met slechte/dramatische internet verbinding boven en aangezien onze zoon op de leeftijd komt dat hij boven in z’n kamer ook wilt gamen en ik ook wel is in m’n werkkamer wil/moet werken was een goede internetverbinding wel een keer nodig.
 

Na via de kpn app een meting te hebben gedaan kreeg  ik het advies om 2 versterkers te plaatsen en ik moet zeggen dat ik nu eindelijk fatsoenlijk internet heb na al die jaren, echter geregeld valt de internetverbinding nu ook weg wat dan weer heel irritant is. Hoe los ik dit probleem nu op? 
 

Gr. Richard

U heeft beide versterkers met een rechstreekse kabel aangesloten? De ene op de begane grond en de andere boven?


Beste Nick83,

Beneden is de versterker direct aangesloten op de experia box en boven met een tussenkabel op het draadloze stopcontact unit van kpn. Stomme is dat ik beneden de meeste storing ervaar. 


Bij het zien van draadloze verbindingsets gaan mn nekharen al overeind staan. Kan je testen met een kabel?


Bij het zien van draadloze verbindingsets gaan mn nekharen al overeind staan. Kan je testen met een kabel?

Nee helaas! Snap je punt ook, maar vind toch dat het draadloos ook zo moeten kunnen werken.   We konden 50j geleden ook naar de maan vliegen, dan moet dit toch niet zo uitdagend zijn denk ik dan ;-)


Dat laatste klopt, alleen het electriciteitsnetwerk is nooit gemaakt om data over te versturen. Men heeft het geprobeerd met wisselend succes. Zodra er iets van ruis op het electriciteitsnetwerk gaan ze in storing. De ruis kan komen door ledlamp of een dimmer of de zonnepanelen van de buren.  Kortom jouw electriciteitsnetwerk is niet geschikt voor draadloze verbindingsets. 


Hi @Richard de Jong Welkom! Vervelend dat je last hebt van wegvallende verbindingen. Wat ik mij afvraag, als het internet wegvalt, verdwijnt dan de hele netwerknaam of is de verbinding te zwak. Hiermee bedoel ik, je blijft wel verbonden maar er staat (bijvoorbeeld) in beeld: ‘geen internet’. 
Ik wil het graag voor je uitzoeken. Mocht je daar baad bij hebben, zou je je gegevens dan willen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee in het netwerk! 


Hi @Richard de Jong Welkom! Vervelend dat je last hebt van wegvallende verbindingen. Wat ik mij afvraag, als het internet wegvalt, verdwijnt dan de hele netwerknaam of is de verbinding te zwak. Hiermee bedoel ik, je blijft wel verbonden maar er staat (bijvoorbeeld) in beeld: ‘geen internet’. 
Ik wil het graag voor je uitzoeken. Mocht je daar baad bij hebben, zou je je gegevens dan willen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee in het netwerk! 

Hi @Lisa , volgens mij valt telkens heel het internet even weg. Ik luister bv spotify via de televisie en dan stopt hij ermee en geeft als reden dat er geen internetverbinding meer is.…

Ik heb m’n profiel gegevens ingevuld en zou het fijn vinden als je mee kan kijken in het netwerk (en nog fijner als je het kan oplossen..:-) ).

Gr. Richard

 

 


Gamen en draadloos gaan in mijn boek niet samen. Ik mis eigenlijk meteen al de vraag welke snelheid is er beschikbaar, gaat het om een koper/dsl  en wat kan er maximaal geleverd worden?


Bij het zien van draadloze verbindingsets gaan mn nekharen al overeind staan. Kan je testen met een kabel?

Nee helaas! Snap je punt ook, maar vind toch dat het draadloos ook zo moeten kunnen werken.   We konden 50j geleden ook naar de maan vliegen, dan moet dit toch niet zo uitdagend zijn denk ik dan ;-)

Nee. Dat internet over elektriciteitsnetwerk is altijd al een houtje-touwtje oplossing geweest. En dat zal altijd zo blijven. Soms werkt het, soms niet. Om uit te sluiten of het hier voor problemen zorgt zul je het gewoon eens een paar weken met een kabel moeten proberen.


Hi @Richard de Jong Welkom! Vervelend dat je last hebt van wegvallende verbindingen. Wat ik mij afvraag, als het internet wegvalt, verdwijnt dan de hele netwerknaam of is de verbinding te zwak. Hiermee bedoel ik, je blijft wel verbonden maar er staat (bijvoorbeeld) in beeld: ‘geen internet’. 
Ik wil het graag voor je uitzoeken. Mocht je daar baad bij hebben, zou je je gegevens dan willen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee in het netwerk! 

Hi @Lisa , volgens mij valt telkens heel het internet even weg. Ik luister bv spotify via de televisie en dan stopt hij ermee en geeft als reden dat er geen internetverbinding meer is.…

Ik heb m’n profiel gegevens ingevuld en zou het fijn vinden als je mee kan kijken in het netwerk (en nog fijner als je het kan oplossen..:-) ).

Gr. Richard

 

 

@Lisa Ik heb niks meer van je vernomen? Zou je het nog willen uitzoeken voor me zoals je aangegeven had. Heb m’n profielgegevens ingevuld.


 

@Lisa Ik heb niks meer van je vernomen? Zou je het nog willen uitzoeken voor me zoals je aangegeven had. Heb m’n profielgegevens ingevuld


@Richard de Jong Excuses, je bent me helemaal ontglipt:see_no_evil: . Ik ga het nu voor je uitmeten! 


Reageer