Skip to main content
Beantwoord

Wifi verbinding valt regelmatig uit na update V10 modem

• November 1, 2025
  • 5 reacties
  • 213 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn wifi verbinding is niet meer stabiel sinds een recente KPN update van van mijn V10 modem. Er gebeurt het volgende;

-soms verbinding plotseling verbroken en moet ik weer handmatig inschakelen

-soms verbreekt de verbinding (wifi 5) en komt terug met wifi 4 met een zwakker signaal dat mijn tv  niet accepteert (browser zegt: netwerk gewijzigd) ondanks signaal sterkte 60-70% maar waar mijn laptop en desktop wel op werken . Mijn mobiele telefoon werkt er haperend op.

Als ik het wifi 4 signaal uitzet en opnieuw handmatig verbinding maak wordt de de wifi 5 verbinding hersteld met een sterk signaal .

Ik heb in mijn modem een sub-netwerk gemaakt met alleen wifi 5. Echter het signaal hiervan wordt snel slechter naarmate de afstand tot het modem toeneemt.

Ik gebruik twee draadloze KPN wifi versterkers.

Weet iemand een oplossing?

Beste antwoord door Jan van KPN

Hoi ​@RK Elzinga , welkom hier op de KPN Community en bedankt voor jouw bericht :)

Enorm balen dat je na een update problemen ervaart, dat is uiteraard niet de bedoeling van een update dus goed dat je dit ook meldt. 

Probeer deze stappen eens zorgvuldig uit te voeren. Dit kost een beetje tijd, maar werkt meestal goed na een update. 

• Zet alle superwifi punten uit en haal de ethernet kabels eruit
  • Log in op het modem via mijnmodem.kpn, ga naar instellingen en dan naar systeem. Bij reset wifi klik je op “Zet terug naar fabrieksinstellingen.” Al je wifi gegevens gaan dan verloren (SSID, wifiwachtwoord, etc.). Deze kun je later weer wijzigen. 
  • Geef je modem een fabrieksreset. (Met een puntig voorwerp in het reset gaatje aan de achterkant tot alle lampjes uitgaan en het power lampje rood wordt.)
  • Hierna doe je het eerste wifi punt in het stopcontact en laat je deze helemaal opstarten. (Geen ethernet kabels in het wifipunt!) 
  • Als deze constant 1 kleur aangeeft een fabrieksreset geven. (Pinnetje er in tot deze 5 keer rood knippert.) En dan wachten tot het lampje paars is. 
  • Als het lampje paars is verbind je het wifipunt bekabeld met het modem voor 60 minuten zodat het wifipunt de software correct in kan laden. 
  • Na die 60 minuten begin je met het volgende wifipunt. 

Hopelijk lossen deze stappen je problemen op en ik zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!

5 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • November 1, 2025

Ik zou even een fabrieksreset uitvoeren, evenals de wifi-versterkers, indien dit SuperWiFi is van KPN.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 3, 2025

Hoi ​@RK Elzinga , welkom hier op de KPN Community en bedankt voor jouw bericht :)

Enorm balen dat je na een update problemen ervaart, dat is uiteraard niet de bedoeling van een update dus goed dat je dit ook meldt. 

Probeer deze stappen eens zorgvuldig uit te voeren. Dit kost een beetje tijd, maar werkt meestal goed na een update. 

• Zet alle superwifi punten uit en haal de ethernet kabels eruit
  • Log in op het modem via mijnmodem.kpn, ga naar instellingen en dan naar systeem. Bij reset wifi klik je op “Zet terug naar fabrieksinstellingen.” Al je wifi gegevens gaan dan verloren (SSID, wifiwachtwoord, etc.). Deze kun je later weer wijzigen. 
  • Geef je modem een fabrieksreset. (Met een puntig voorwerp in het reset gaatje aan de achterkant tot alle lampjes uitgaan en het power lampje rood wordt.)
  • Hierna doe je het eerste wifi punt in het stopcontact en laat je deze helemaal opstarten. (Geen ethernet kabels in het wifipunt!) 
  • Als deze constant 1 kleur aangeeft een fabrieksreset geven. (Pinnetje er in tot deze 5 keer rood knippert.) En dan wachten tot het lampje paars is. 
  • Als het lampje paars is verbind je het wifipunt bekabeld met het modem voor 60 minuten zodat het wifipunt de software correct in kan laden. 
  • Na die 60 minuten begin je met het volgende wifipunt. 

Hopelijk lossen deze stappen je problemen op en ik zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 4, 2025

Dag Wijsgeer en Jan van KPN. Bedankt voor jullie reactie. Het uitvoeren van een fabrieksreset is voor mij nogal bewerkelijk vanwege verlies van mijn persoonlijke instellingen die ik weer moet herstellen. Voorlopig zie ik de situatie nog even aan. De laatste dagen gaat het goed. Als het probleem toch blijft aanhouden en mijn frustratieniveau voldoende gestegen is, zal ik de door jullie voorgestelde oplossing alsnog uitvoeren. In dat geval zal ik het resultaat laten weten. Met vr. groet, Rik Elzinga

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 4, 2025

Begrijpelijk ​@RK Elzinga en bedankt ook voor je terugkoppeling! Ik hoop dat het net als de laatste paar dagen goed blijft werken en dat deze stappen niet meer nodig zullen zijn 🙏🏻 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 25, 2026

Nog even een update van mijn kant. Mijn wifiverbinding houdt zich redelijk goed. Wat opvalt is dat als ik mij pc of laptop een restart geef dat dan de verbinding is verbroken. Als je de verbinding herstelt dan valt de verbinding meestal nog een of twee keer uit. Daarna is het stabiel. Gisteren zag ik een filmpje op YouTube waarin werd gemeld dat Microsoft eind vorig jaar wifi drivers heeft geupdate. Het is herkenbaar doordat achter de naam van de driver de naam Microsoft is toegevoegd. Dit zou de oorzaak zijn van de haperende wifiverbinding. Op te lossen door een roll back van de oude versie. Nadeel is dat bij de volgende Windows update deze driver weer wordt vervangen door de Microsoft versie.