Skip to main content
Vraag

Wifi verbinding valt regelmatig weg. Ik denk aan een zwak signaal

• 7 januari 2025
  • 6 reacties
  • 65 keer bekeken

Pieter Ypeij
Deelnemer

Het wifi signaal bij ons valt nogal eens per dag uit waardoor ik daarom vaak opnieuw een verbinding moet maken. Ik stel daarom vast dat het wifi signaal te zwak is. Bestaat er een mogelijkheid een wifi versterker te krijgen? De afstand tussen de modem en de computer is circa 6 meter

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22638 reacties
  • 7 januari 2025

Zes meter zou geen probleem moeten zijn tenzij er veel muren of deuren tussen zitten.  Kan je iets meer vertellen? Blijven andere apparaten wel verbinding houden? Welk type modem heb je?

Pieter Ypeij
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 9 januari 2025

Op de modem staat kpn box 12. De modem staat op de eerste verdieping. Er zit een muur en een houten vloer tussen. De PC op de tweede verdieping waar mijn studeerkamer is. Verder gebruik ik een TPlink extender want anders heb ik helemaal geen signaal. 

• 10866 reacties
  • 9 januari 2025

Beste ​@Pieter Ypeij zie onderstaande links voor hulp bij het verbeteren van de wifi:

en

Bij KPN kun je geen wifipunten krijgen, maar wel kopen of huren.

Succes.

Pieter Ypeij
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 9 januari 2025

de wifi manager werkt voor geen meter. 

• 10866 reacties
  • 9 januari 2025

Beste ​@Pieter Ypeij heb je de andere link die ik gaf ook bekeken?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7829 reacties
  • 10 januari 2025

Ik zou dan inderdaad ook even die tweede link checken Peter. Daar staan ook goede tips om het signaal te versterken. Ik hoop dat je daar verder meekomt.