Skip to main content
Beantwoord

Wifi verbinding valt steeds weg na switchen van 2.4 naar 5 Ghz

• April 2, 2025
  • 1 reactie
  • 45 keer bekeken

Hallo hallo,

Mijn wifi verbinding valt steeds weg na switchen van 2.4 naar 5Ghz. De verbinding valt om de haverklap weg en moet steeds opnieuw wachtwoord invoeren. Er staat ook een kruisje bij de wifi naam elke keer.
Ik heb een xperia box V10 en is vandaag geïnstalleerd. 

Hoe krijg ik dit gefixt?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Papitooo. Welkom terug op de KPN Community! 

Wat vreemd dat je telkens opnieuw het wachtwoord van je Wifi verbinding moet invoeren. Ervaar je dit probleem ook op andere apparatuur die draadloos is verbonden? En heb je Extra Wifi ingesteld en dus de 2,4 GHz en 5 GHz band een eigen naam gegeven? In dat laatste geval is het logisch dat switchen niet zomaar gebeurd, dan moet je echt handmatig weer de andere Wifi verbinding/band kiezen. 

Wat je ook altijd kunt doen is een hard reset van de Experia Box. Daarmee haal je vage problemen die er zijn er meestal wel uit. Hieronder lees je hoe je dat doet. 

Laat maar weten of we nog iets voor je kunnen doen. Misschien kun je met screenshots aangeven wat er precies misgaat als het om één apparaat gaat. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 4, 2025

Hoi ​@Papitooo. Welkom terug op de KPN Community! 

Wat vreemd dat je telkens opnieuw het wachtwoord van je Wifi verbinding moet invoeren. Ervaar je dit probleem ook op andere apparatuur die draadloos is verbonden? En heb je Extra Wifi ingesteld en dus de 2,4 GHz en 5 GHz band een eigen naam gegeven? In dat laatste geval is het logisch dat switchen niet zomaar gebeurd, dan moet je echt handmatig weer de andere Wifi verbinding/band kiezen. 

Wat je ook altijd kunt doen is een hard reset van de Experia Box. Daarmee haal je vage problemen die er zijn er meestal wel uit. Hieronder lees je hoe je dat doet. 

Laat maar weten of we nog iets voor je kunnen doen. Misschien kun je met screenshots aangeven wat er precies misgaat als het om één apparaat gaat.