Skip to main content
Ik heb problemen met mijn nieuwe LG Smart TV (LG OLED55C8PLA), hij verliest steeds het WiFi signaal. Ik moet soms meermalen per uur het wachtwoord van de WiFi opnieuw invoeren op de Smart TV. Om gek van te worden. :-(



Met andere apparaten (laptops, telefoons) hoeft dit niet. De kpn wifi test en speedtest geven aan dat de verbinding ok is.






Hoi, ik heb zo goed als hetzelfde probleem met dezelfde TV. Hij verliest constant de wifi verbinding met de Experiabox v10a. Dan moet ik op de TV de wifi ontvangst weer uitzetten en dan weer aan. Dan kan ik weer 10 min, over 2 uur, of 5 min (heel random dus) youtube of netflix kijken voordat hij ineens weer de verbinding met de Experiabox verliest. En niet alleen de TV heeft hier last van, ook mijn Bose Soundbar 700, laptop, vaste computer, en ipad. Bij de ipad merk ik het minder, die verbindt al vrij snel weer zelf waarbij het wifi symbool in de rechter bovenhoek niet verdwijnt, maar soms loopt het laden van websites 20 sec vertraging op voordat hij de site begint te laden en dat heb ik alleen thuis dus ik ga er van uit dat dat gelinkt is aan hetzelfde probleem. Ik heb de problemen al sinds ik KPN kreeg vorig jaar zomer, maar ik merk het pas echt na het aansluiten van de TV en de soundbar in december. Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:


  • Experiabox uit/aan zetten
  • UTP kabel veranderen
  • KPN wifi en Speedtest gedaan
  • Experiabox + alle apparaten uitzetten, Experiabox aanzetten en dan apparaten weer aanzetten
  • 2.4 ghz band uitzetten
  • 5.0 ghz band uitzetten
  • WLAN channel veranderd

Ik hoop dat jullie iets voor mij kunnen betekenen.



*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
Welkom op het forum, JJOrnee! Jammer dat je deze issues ervaart. Wel fijn dat je al vast op een rijtje hebt gezet wat je al geprobeerd hebt, én dat je profiel al is ingevuld.



Ik zie dat je een glasvezelverbinding hebt, dus bandbreedte zal niet direct het probleem zijn 😃 Kun je wat meer vertellen over waar in huis je Experia Box staat, en waar de rest van de apparaten zich (ruwweg) bevinden. Het gaat dan vooral om afstanden ertussen, en of er obstakels tussen zitten (muren, verdiepingen, aquaria etc...).



Heb je verder, naast het uitzetten van de verschillende banden, ook geprobeerd ze elk een eigen SSID te geven?. Daar is in de web interface nog geen optie voor, maar het kan met de servicetool voor het wijzigen van SSID wel. Apparaten willen nog wel eens overspringen van de ene band naar de andere als het bereik minder wordt. Op zo'n moment kan je verbinding op het apparaat kort wegvallen terwijl hij weer opnieuw verbindt. Normaliter zou een van de twee banden uitzetten dat ook al ondervangen, maar testen met een splitsing kan geen kwaad.



Tenslotte, je noemt KPN Wifi test gedaan. Was dat deze wifi tuner? Zo niet, wil je die nog eens doorlopen?
Hoi Erik,



Dank alvast voor je reactie. De Experia Box staat op de grond in de woonkamer, in de vrije ruimte (dus niet in een kast oid). De TV + soundbar hangen er 40 cm boven. Ik zal morgen even proberen om te allemaal een eigen SSID te geven (helaas nog geen tijd voor gevonden vandaag) kijken of dat werkt. Ik had eergisteren de 5 ghz band gewoon uit gezet dus even kijken of dat nog wat oplevert.



Ik heb even die wifi tuner geprobeerd, maar dat kanaal wisselen had ik zelf al gedaan rechtstreeks via de router, zonder resultaat.
Heb je kunnen testen of het beter werkt met elk een eigen SSID?



Mocht dat niet helpen, is het een optie om de tv met een kabel aan te sluiten? Een kabel is uiteindelijk altijd het beste, en als de Experia Box wel lekker dicht bij de tv staat, dan is een kabel wellicht ook goed te plaatsen.
Ik heb het geprobeerd via de link van de servicetool voor het wijzingen van SSID, alleen hij blijft contant vast zitten op punt 2 Wifi-naam.







Ik heb nu de 5 Ghz band gewoon uit gezet, en heb sindsdien geen problemen meer gehad met dat apparaten geen verbinding meer hebben, dus ik denk dat het probleem is het constant switchen van de apparatuur van de ene naar de andere band.



Ik kan de tv eventueel nog wel met een kabel aansluiten mochten er weer problemen zijn 🙂
Hmmm, je zou de servicetool eventueel nog een keer kunnen proberen in een andere browser. Maar goed om te horen dat het wel weer goed werkt met alleen de 2,4 Ghz actief 🙂