Skip to main content

Net als Lars Gort heb ik recentelijk problemen met Wifi op zolder. Verbinding is ineens verbroken en krijg foutbericht dat IP adres niet klopt. Heb wat uitgeprobeerd en kom tot de conclusie dat de KPN versterker de oorzaak is: Geplaatst beneden eerst wel verbinding en dan ineens weg (zelfs op mijn telefoon). Uitschakelen en de WIFI verbinding is er weer. Inmiddels en nieuwe WiFI adapter voor mijn PC boven gekocht (blijkt dus niet de oorzaak) en super WIFI punten besteld (na KPN speedtest) om het probleem op t lossen en de WIFI kwaliteit te verbeteren. 

Mijn conclusie: De WiFi versterker verstoort de Wifi verbinding op willekeurige momenten. Ik zal haar niet meer gebruiken tenzij ik een verklaring voor de verstoringen vind. (Buren/golflengte/combinatie Experiabox en WiFi versterker/interactive tv via electriciteitsnet ?)

Hoi @GenG . Welkom op het forum.

Heb jij zo'n witte versterker? Hoe is/was die aangesloten? 

Ik begrijp dat er nu Experia Wifi's onderweg zijn? Heb je die al kunnen aansluiten?


Hi Erwin, ja ik had een witte staande versterker op zolder staan tussen pc en Experia (in electriciteitskast). Wifi spot gearriveerd. Versterker buiten electrakast gehangen en spot recht onder pc op begane vloer gehangen. Resultaat is nu goed en constant en ik heb nu zelfs bereik achter in de tuin. Dus tevereden. Oude versterker niet meer in gebruik. Groets Gert


Dank voor de update. Fijn dat je er zelf al proactief mee bezig bent geweest! 

Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, weet je mij te vinden.Â