Skip to main content

Wij hebben een experiabox V9 beneden en een witte wifi versterker bedraad op de eerste verdieping. Toch is het signaal boven soms te zwak, zeker nu we thuiswerken. Ook hebben we wifi nodig op de tweede verdieping, en dat is veel te zwak voor thuiswerken. Zijn superwifi punten nu de oplossing? Ik moet wel iets hebben wat draadloos kan. Gaat zo'n superwifi punt samenwerken met de versterker op de eerste verdieping? 

De wifi manager geeft ook een zwak en zeer zwak signaal boven maar als de frequentie veranderd wordt is het resultaat nog veel slechter. Dus dat heb ik hersteld.  

Je zult 2 SuperWifi punten moeten hebben. 1 bedraad onder aan de trap. De andere draadloos boven aan de trap. Een SuperWifi punt kun je niet koppelen aan de witte vierkante versterker. 

Bedenk je tevens dat de WiFi van uw Experiabox uitgeschakeld word als je de SuperWifi's aankoppeld. 


Je zult 2 SuperWifi punten moeten hebben. 1 bedraad onder aan de trap. De andere draadloos boven aan de trap. Een SuperWifi punt kun je niet koppelen aan de witte vierkante versterker. 

Bedenk je tevens dat de WiFi van uw Experiabox uitgeschakeld word als je de SuperWifi's aankoppeld. 

Dank voor je antwoord! Maar zal ik dan beter af zijn dan nu? Want beneden hebben we geen problemen met de Wifi en dat wordt dan uitgeschakeld. 


Hoi @Siemone, welkom hier. 

Ik zie dat Nick je eerste vraag al beantwoord heeft. 

En dan de 2e, Je zou dan drie SuperWiFi's kunnen overwegen. Een bekabeld op het modem beneden voor de rest op elke verdieping een.  Je zou ook nog eens de WiFi Manager kunnen doorlopen. Mogelijk krijg je dan gratis Experia WiFi's. Deze moeten echter wel bekabeld aangesloten worden. Mocht je hier nog verdere vragen over hebben, laat het dan vooral weten. 


Dank voor je suggesties! Het blijft een beetje koffiedik kijken wat het beste uitpakt en bekabeld op de tweede verdieping is een probleem. Ik ga de wifi manager nog maar eens doen….


Ja dat is waar. De manager doorlopen lijkt mij een goede eerste stap. Benieuwd wat daar uit komt.


Ik ga er van uit dat nadat je de manager hebt doorlopen de WiFi beter is geworden.Â