Skip to main content

Ik heb in de televisie kamer (enigszins ver weg van de router) een WiFi-versterk van KPN (witte vierkante) geplaatst, aangesloten op ethernet kabel. De TV die op de versterker is aangesloten heeft nergens last van, maar de versterker geeft geen draadloos internet! Het is ook precies zo’n plekje waar geen 4G is, dus internetten is er vrijwel onmogelijk. Heeft iemand de oplossing?

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

Dat is vreemd.  Welke lampjes branden er?


er branden 2 blauwe lampjes, net zoals bij de wifi versterker op de bovenste verdieping. Daar doet de versterker wel gewoon zijn werk


Heeft deze versterker geen ander ssid / netwerknaam?


Heeft deze versterker geen ander ssid / netwerknaam?

Hoe zou ik dat kunnen uitvogelen? Zou de versterker dan alleen werken onder een andere wifi naam, of begrijp ik het dan verkeerd?

Ik zou in ieder geval als er een tweede netwerknaam zou zijn niet van zijn bestaansrecht afweten. Zou de naam onderop de versterker staan?


Zou de naam onderop de versterker staan?

Zou kunnen inderdaad. Je zou hem ook even uit kunnen zetten en weer aan. En dan kijken welk netwerk er verdwijnt en weer terug verschijnt op de lijst van beschikbare netwerken op uw mobiel. Of je kunt inloggen op dat ding met ip http://192.168.2.149


Hoi @Van Meegeren, welkom bij ons op het forum! Je hebt 2 witte versterkers van ons begrijp ik, eentje staat boven en eentje staat beneden. Waar ik als eerste benieuwd naar ben, wat gebeurt er precies als je ze van plek omruilt? Als je de versterker van boven beneden neerzet en andersom, wat gebeurt er dan met het draadloze internet?


Hoi @Van Meegeren, welkom bij ons op het forum! Je hebt 2 witte versterkers van ons begrijp ik, eentje staat boven en eentje staat beneden. Waar ik als eerste benieuwd naar ben, wat gebeurt er precies als je ze van plek omruilt? Als je de versterker van boven beneden neerzet en andersom, wat gebeurt er dan met het draadloze internet?

Hi @Jasper , dank voor je respons. Ik heb de versterkers omgewisseld. Nu doet de wifi het boven niet  en in de tv kamer wel (wel maar 25 mb p/s). Ik denk dus dat ik snap waar het probleem lag. Is de beste oplossing dan een nieuwe versterker kopen van KPN? En zijn dan die nieuwe draadloze versterkers beter voor een plek waar slechte wifi is?


Hoi @Van Meegeren, welkom bij ons op het forum! Je hebt 2 witte versterkers van ons begrijp ik, eentje staat boven en eentje staat beneden. Waar ik als eerste benieuwd naar ben, wat gebeurt er precies als je ze van plek omruilt? Als je de versterker van boven beneden neerzet en andersom, wat gebeurt er dan met het draadloze internet?

Hi @Jasper , dank voor je respons. Ik heb de versterkers omgewisseld. Nu doet de wifi het boven niet  en in de tv kamer wel (wel maar 25 mb p/s). Ik denk dus dat ik snap waar het probleem lag. Is de beste oplossing dan een nieuwe versterker kopen van KPN? En zijn dan die nieuwe draadloze versterkers beter voor een plek waar slechte wifi is?

 

Dat lijkt inderdaad het een en ander te verklaren @Van Meegeren. Die witte versterkers hebben we niet meer, we hebben tegenwoordig de Experia WiFi en de SuperWifi punten. Ik denk dat de eerste dan voldoet voor waar je het voor gebruikt. Die moet wel bekabeld worden aangesloten op de Experia Box, maar als daar ook een tv-ontvanger zit kan die er mogelijk tussen worden aangesloten.