Skip to main content

KPN Box 12 heeft zeer slecht wifi-bereik (zelfs na gebruik Wifi-Manager). Zou deze graag BEDRAAD willen versterken op elke verdieping. Wat geeft een beter bereik: de Experia wifi versterker (zwart) of de Dualband versterker (wit), of andere oplossing? Wil géén gebruik maken van de draadloze zg. Super-Wifi punten of een router met ander SSID adres.  

De witte dual-band versterker wordt niet meer verkocht.

De "super"WiFi punten kunnen ook bekabeld aangesloten worden.

Momenteel zullen de Experia WiFi's en "super"WiFi's nog geen mesh netwerk vormen samen met de V12. Dat zal wel gaan komen maar de vraag is nog wanneer dat zal zijn.


De Experia WiFi's zijn beter dan de dual band. De Experia WiFi's werken namelijk samen, wat er voor zorgt dat uw apparaat automatisch verbind met het punt wat het dichtste bij is.

De SuperWiFi's kun je ook gewoon allemaal bekabeld aansluiten. Dan werken ze op dezelfde manier als de Experia WiFi's. 


Off-topic:

De Experia WiFi's zijn beter dan de dual band. De Experia WiFi's werken namelijk samen, wat er voor zorgt dat uw apparaat automatisch verbind met het punt wat het dichtste bij is.

Dat kan je ook met de dual-band KPN WiFi "versterker" realiseren door de verbinding actief te verbreken als deze te zwak wordt.

 


Ok. Dat wist ik niet. Ik heb hem niet, dus ik ken de precieze mogelijkheden niet.


Dank voor jullie advies. Werken de Experia Wifi's ook met de nieuwe Box 12?


Dank voor jullie advies. Werken de Experia Wifi's ook met de nieuwe Box 12?

Nog niet. De 12 krijgt nog een update waardoor die wel gaat samenwerken met de Experia WiFi's. 


Tot nu toe heb ik internet via de koperdraad van KPN, maar ivm glasvezel aanleg schijnt de Experia V10A te moeten worden vervangen door de Box 12. Ik heb nu drie Experia versterkers bedraad aangesloten, werkt goed door het hele huis, dus dat houd ik graag zo. Ik lees dat die versterkers nog niet konden samenwerken met de Box 12 toen die net uitkwam, maar die berichten zijn 10 maanden oud.

mijn vraag is dus of het inmiddels wel kan (juli 2021)?


Nee, helaas nog niet. (van wat ik begreep wordt dat de komende 2 maanden uitgerold, maar blijft afwachten)


Nee, helaas nog niet. (van wat ik begreep wordt dat de komende 2 maanden uitgerold, maar blijft afwachten)

Mag ik nog een vraag stellen? :-) 
van een ander draadje begrijp ik dat op zich de (zwarte) Wifi-versterkers van Experia wel werken, maar dat het wifisignaal van de Box 12 zelf niet hetzelfde zal zijn als die van de versterkers (waar dat nu wel hetzelfde is), zodat je de wifi functie van de Box 12 moet uitschakelen om overschakelingsgedoe te vermijden. Ik zou dan het signaal van de Box 12 verliezen maar alles verder hetzelfde kunnen houden. Klopt dat?

 


Je kunt verschillende scenario's gewoon proberen. Je kunt proberen of wat je nu hebt, of dat bij de KPN Box 12 ook gewoon werkt. Het werkt niet samen, maar de kans is aanwezig dat je er niets van merkt.

Merk je er wel wat van? Sta je bijvoorbeeld boven naast de Experia WiFi, maar is je mobiel nog steeds verbonden met de KPN Box beneden? Waardoor je een tragere verbinding hebt? Dan kun je proberen om het WiFi van de KPN een andere naam te geven. Dan heb je dus 2 verschillende netwerken en kan je zelf kiezen waar je mee verbinden maakt. 

Een laatste optie is inderdaad het WiFi van de KPN Box uit te zetten.


Je kunt verschillende scenario's gewoon proberen. Je kunt proberen of wat je nu hebt, of dat bij de KPN Box 12 ook gewoon werkt. Het werkt niet samen, maar de kans is aanwezig dat je er niets van merkt.

Merk je er wel wat van? Sta je bijvoorbeeld boven naast de Experia WiFi, maar is je mobiel nog steeds verbonden met de KPN Box beneden? Waardoor je een tragere verbinding hebt? Dan kun je proberen om het WiFi van de KPN een andere naam te geven. Dan heb je dus 2 verschillende netwerken en kan je zelf kiezen waar je mee verbinden maakt. 

Een laatste optie is inderdaad het WiFi van de KPN Box uit te zetten.

dank!


Dank voor jullie advies. Werken de Experia Wifi's ook met de nieuwe Box 12?

Nog niet. De 12 krijgt nog een update waardoor die wel gaat samenwerken met de Experia WiFi's. 

Het is zover, er is glasvezel aangelegd in de straat. Maar, is er inmiddels een update voor de 12 beschikbaar opdat die gaat samenwerken met de Experia wifi’s? Weet u dat (of iemand anders op het forum, natuurlijk 🙂 )


Die is er maar niet echt succesvol. Je zou het kunnen proberen.