Skip to main content

Ik heb twee wifiversterkers aangesloten. Eén op het modem en 1 op zolder op zo'n witte draadloze ontvanger ( was mogelijk volgens kpn medewerker). Nu heb ik het idee dat de wifi overal geregeld wegvalt en boven nog niet sterk genoeg is.

Ik heb nog een draadloze wifi ontvanger/versterker liggen. Kan ik die er tussen zetten of heeft dat totaal geen zin?

Hoi @sanvo, lastig dat jouw WiFi verbinding niet optimaal werkt in huis, ik snap dat je daar graag iets aan wilt doen. Ik help je graag op weg.

Heb je bijvoorbeeld de WiFi manager al doorlopen om de verbinding te optimaliseren? Daarnaast kan de KPN Thuis app ook handig zijn, deze kan je helpen met (opnieuw) aansluiten van versterkers en geeft inzicht in het netwerk. Laat je weten of dat heeft geholpen?


De wifi manager hebben we gebruikt en de snelheid/ontvangst was ontzettend slecht. Nadat we alles opnieuw geïnstalleerd hadden werkten de draadloze ontvangers niet meer. Opnieuw geprobeerd met geleende ontvangers. De 2e zwarte wifi ontvanger op de 2e verdieping aangesloten en de witte wifi versterker op zolder. De wifi is daar nu stukken beter! Het kan dus samen

Inmiddels 3 nieuwe draadloze ontvangers ontvangen maar deze moeten nog aangesloten worden. Aangezien we afgelopen zaterdag bijna 5 uur met het aansluiten bezig zijn geweest, zijn we nu een beetje huiverig met het opnieuw aansluiten.


@sanvo Dat klinkt al een beetje positiever. Ik snap wel dat je daar huiverig voor bent geworden. Maak anders ook gebruik van de Thuis app die ik in mijn eerdere reactie noemde, deze kan je helpen met het aansluiten. Ik hoor graag hoe het afgelopen is.


U had in die 5 uur beter een paar kabels kunnen trekken. Dan was u helemaal uit de problemen geweest en had u nog geld over gehouden ook. Wat u nu doet is en blijft een houtje touwtje oplossing. Een slechte ledlamp of kapotte dimmer en er is een probleem.En ik weet het. Het is vaak een hele klus maar spijt krijgt u er nooit van.