Skip to main content

ik heb een experia box v9. Omdat ik veel uitgangen gebruik, heb ik er een linksys router op aangesloten.

Ik wil nu nog 2 gembird wifi repeaters in gebruik nemen.

Vraag : met  welk apparaat (experia of linksys) moet ik wps-en?

 

gembird? :thinking: ik kan dr geen chocola van maken :smile:

En wps-en? Wat het ook is, dat hoeft niet, je kunt gewoon extra Experia WiFi's aansluiten, en deze werken dan gelijk. Als u ze tenminste aan de Experiabox hangt.

Als u de Experia WiFi's aan de Linksys router aansluit, dan werken ze niet samen met elkaar. En dat is een probleem, want dan nemen dus ook niet automatisch de juiste netwerknaam over. Dat is maar op 1 manier op te lossen: die Linksys er tussenuit en deze vervangen door een switch. Zoals bijv. deze: https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

Een alternatieve optie is eventueel inloggen op die Linksys en dan deze in "accespoint mode" of "bridge modus" zetten. Bij sommige routers kan dat. Of dat bij uw Linksys router ook kan, dat weet ik niet, want ik weet het type niet.


Ik snap wel wat je bedoeld hoor 

Maar wifi repeaters gebruiken zal niet veel aan je netwerk toevoegen. En zal mogelijk meer problemen veroorzaken.

 

Als je een WiFi versterker niet bekabeld kan aansluiten zou ik investeren in een MESH

netwerk. Alleen deze zijn niet goed koop. 

Vanaf €150 draadloze super wifi versterkers van kpn.

 

Of andere merken zoals ubiquity Orbi etc. 


Maar wifi repeaters gebruiken zal niet veel aan je netwerk toevoegen. En zal mogelijk meer problemen veroorzaken.

Onzin. Als je ze op de juiste manier aansluit werken ze prima. En als het even kan: begin niet aan mesh.


ik heb een experia box v9. Omdat ik veel uitgangen gebruik, heb ik er een linksys router op aangesloten.

Ik wil nu nog 2 gembird wifi repeaters in gebruik nemen.

Vraag : met  welk apparaat (experia of linksys) moet ik wps-en?

 

Hey Teuntie, welkom op het forum!  Dit hangt er vanaf of die Linksys router (waarvan ik aanneem dat je die in een access point modus hebt aangesloten) ook wifi uitzend. Als zowel de Experia Box als de Linksys wifi uitzenden, dan kan het met allebei. Ik zou dan degene kiezen die het dichtst bij je doellocatie zit waar je de Gembirds wilt gebruiken. Let er wel op dat een wifi repeater voor ongeveer een halvering van de wifisnelheid zorgt. WIl je dat niet, dan is een bekabeld aangesloten access point beter.


Maar wifi repeaters gebruiken zal niet veel aan je netwerk toevoegen. En zal mogelijk meer problemen veroorzaken.

Dat ben ik volledig met je eens, wifi repeaters behoren bij ons tot de verboden apparatuur.

Mesh is al iets beter, maar als je goede wifi wilt in jouw woning dan sluit je wifi accesspoints aan.


Dank voor alle reacties.