Skip to main content

Ik heb twee wifiversterkers - de witte ronde- die ik aan had gesloten. Werkte prima. Geen vuiltje aan de lucht. Nu heb ik bij de router nieuwe netwerknaam en inloggegevens ingesteld omdat ik niet meer de toch wel erg makkelijk te raden combinatie van KPN wilde gebruiken.

Ook dat ging prima. Toen ik de wifiversterkers aan sloot stuurde zij echter de router aan en gingen terug naar de oude gegevens.

ik heb alles nu drie keer gereset naar fabrieksinstellingen. De router doet netjes wat ie moet doen maar de wifiversterkers nemen elke keer de oude gegevens over en dan is de wifi weer weg en kan ik overnieuw beginnen. Nu heb ik de router weer ingesteld en heb weer wifi maar… wat moet ik doen om de wifiversterkers op het nieuwe netwerk te laten draaien?

misschien haal ik wat termen door elkaar, sorry ervoor. Ik weet wat ik moet doen maar ik weet niet altijd hoe het heet

wie kan me helpen?

Inloggen op http://192.168.2.151

Dan kunt u hier het netwerk instellen:

 


@Marisb45 Welkom op het forum. Je hebt inderdaad een mogelijkheid om in te loggen op de Superwifi punten, hiervoor kun je gebruik maken van de tip van @Nick83. Als je een andere netwerknaam hebt ingesteld in de Experiabox dan zou je hierna ook even de Superwifi punten kunnen resetten. De Experiabox blijft dan gewoon aan staan, wel is het verstandig om de internetkabel even uit het superwifi punt te halen, dan de reset uit te voeren en dan de kabel weer aan te sluiten. Zou je mij kunnen laten weten of het op deze manier gelukt is? 


@Marisb45 We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


hoi, het klopt dat je niks meer van mij gehoord hebt.

ik was supermoedeloos van het hele gedoe geworden dus heb mijn dure wifi versterkers een maand werkeloos laten staan. 

ik kan ook, niet vervelend bedoeld, niet veel met de tip van Nick. Ik had al mijn wifinaam veranderd met een nieuw wachtwoord. daar zit ik ook op aangesloten. ik had ook de wifiversterkers gereset. 

toch blijft de installatie van de wifiversterker tot gevolg hebben, tijdens de installatie van de eerste wifiversterker, dat mijn nieuwe netwerknaam eruit geduwd wordt halverwege en dat ineens mijn oude naam weer tevoorschijn komt.

ik zal wel iets vergeten of niet goed begrepen hebben, dat geloof ik wel. maar wat? 

 

het huilen staat me nader dan het lachen.  Nu hebben we geen wifi meer en kan ik weer overnieuw beginnen met de experiabox die daar geen zin in heeft omdat de app denkt dat ik versterkers wil installeren. Ik werk thuis online en kan nu niet in mijn werkkamer werken omdat ik daar geen wifi heb en koop me suf aan internettegoed. ik ben hier serieus al zeker 5 x 2 uur mee bezig geweest en elke keer hetzelfde liedje. 

dus heel graag advies of liever nog controlevragen voor elke stap die ik doe. 


Je moet ook die SuperWiFï's niet opnieuw installeren. Maar er gewoon op in loggen en de netwerknaam / wachtwoord goed zetten. Dan blijft het goed staan.


aah… dat jij het begrijpt scheelt al behoorlijk.

maar dan begrijp ik niet goed wat je bedoeld met: erop in loggen. waar doe ik dat?


voor mij is er namelijk maar 1 manier om in te loggen en dan log ik, denk ik, in op de experia box. ik weet niet waar ik moet inloggen op de superwifi’s. 

die verschillen zijn voor mij niet helemaal duidelijk. als ik je kan volgen, kan ik het ook fixen :-)


nu  kan ik sowieso niet meer op die http:// site komen die hier helemaal bovenaan staat voor de wifi verbinding en geeft mijn laptop aan dat ik een niet beveiligde verbinding heb als ik probeer op die site te komen


Inloggen op http://192.168.2.151. Zoals ik in mijn bericht ook al schreef. Lukt dat niet?


nu  kan ik sowieso niet meer op die http:// site komen die hier helemaal bovenaan staat voor de wifi verbinding en geeft mijn laptop aan dat ik een niet beveiligde verbinding heb als ik probeer op die site te komen

Waarschijnlijk heeft u een Experiabox v10a. Daarop logt u in met http://192.168.2.254. En het kan wezen dat da op het moment niet lukt nee. Want het certificaat is verlopen. KPN moet dat nog oplossen.

Maar daar heb je geen last van bij inloggen op de versterkers. 


Dankje voor al je informatie. 
Wat voor mij nog een raadsel blijft is hoe ik inlog op de versterkers.

  1. Doe ik dat wel met de site die je hierboven noemt?
  2. hoe weet ik of in inlog op de versterkers of op de experia box? Jij weet er veel van, voor jou is dat denk ik logisch. Maar ik weet niet precies wat ik zie en waar ik naar moet kijken

ik zie dit als ik inlog op bovenstaande site

 


@Marisb45 Ik neem in dit geval aan dat je Superwifi punten hebt. Als je bent ingelogd in de Experiabox dan zie je als de Superwifi punten verbonden zijn, deze normaal gesproken terugkomen als Wifi extender. Hierbij staat een ip adres, als je dit ip adres invoert in de adresbalk van je browser dan kom ik je in een inlogscherm. Hier staat de gebruikersnaam "admin" al ingevuld. Het wachtwoord kun je vinden onder het schuifje aan de achterkant van je Superwifi punt. Hierna kom je terecht in het scherm dat @Nick83 heeft laten zien. Hier kun je de SSID (netwerknaam) en de wireless key (het wachtwoord) gelijk aan maken aan die van de Experiabox. Daarmee zou het probleem dan opgelost moeten zijn. Zou je mij kunnen laten weten of het gelukt is? 


Als het adres eindigd met 254, dan ben je gegarandeerd ingelogd op de Experiabox. 

Het adres van de SuperWiFï's eindigt doorgaans op 151. Maar ... dat kan soms anders zijn. Op uw schermafbeelding bent u ingelogd op de Experiabox. Aan de linkerkant staan uw aangekoppelde apparaten. Die heeft u ondergetekend. Daar zouden ook uw SuperWiFï's tussen moeten staan. Met hun ip adres. Dat adres kunt u gebruiken om in te loggen.

Zet er in de adresbalk http:// voor. Anders word het bij sommige browsers een zoekopdracht. Dan krijgt u zoiets:

En dat is niet de bedoeling.


super bedankt voor het meekijken, dit is allemaal behulpzaam. ik leer er ook weer van. maar het is nog niet opgelost.

ik heb nu weer wifi op de experiabox met de door mij gewenste wifi verbinding/juiste naam netwerk.

ik begrijp nu ook dat ik goed inlog op de experiabox

. 

ik zie echter niet iets met de naam van superwifi of wifiextender staan of met 151 in het IP adres staan. wel een onbekend IP adres eindigend op een ander cijfer, waar geen apparaat aan gekoppeld is in de hostnaam maar een C-code. maar dat kan ook mijn werkcomputer zijn of de mobiel van mijn man? 

in eerste instantie waren de superwifi’s dus aangesloten op de oude netwerknaam. niks aan de hand. Na het veranderen van de wifinaam dacht ik dat ik ze opnieuw moest installeren. had dus niet gehoeven/gemoeten, dat snap ik nu. 

maar nu: ik ben dus weer op de goede naam op de experiabox. zie ik ook als ik ben ingelogd. maar ik heb de superwifi’s gereset op de superwifi’s zelf, zoals aanbevolen. 

vraag: zijn ze nu nog geinstalleerd na de reset? of niet? 

  1. als ze niet geinstalleerd zijn, dan moet ik ze opnieuw installeren met de thuisapp en dan gaat weer hetzelfde gebeuren als eerder, namelijk dat ze naar het oude netwerk gaan en het nieuwe netwerk eruit duwen. Hoe kan ik ze dan installeren zonder dat ze naar de nieuwe netwerknaam gaan.
  2. als ze wel geinstalleerd zijn hoe kan het dan dat ik ze niet zie?

 

 

 


ik zie echter niet iets met de naam van superwifi of wifiextender staan of met 151 in het IP adres staan. wel een onbekend IP adres eindigend op een ander cijfer, waar geen apparaat aan gekoppeld is in de hostnaam maar een C-code.

Kun je dat lijstje ook niet uitklappen met onderaan een knopje "View more" ofzo? In ieder geval 1 SuperWiFi is bekabeld aangesloten en brand groen?


Vandaag een nieuwe poging gedaan. Ik had de superwifi’s niet bekabeld. Nu wel gedaan. Toen ingelogd op de experiabox- nu stonden ze als wifiextender niet bij wifiverbindingen maar wel bij de LAN verbindingen.  Maar binnen no time voor ik ook maar iets kon doen zat ik weer op 4G, was mijn nieuwe netwerknaam weer onvindbaar en staat alleen de oude netwerknaam weer in mijn lijstje met wifinetwerken. 

Als ik nu in wil loggen op experiaBox kom ik niet op de site. 
maar even wachten dus tot ik daar weer op kan en tot ik jullie wijze raad weer heb ontvangen. Ik hoop dat het nog eens goed komt

 


@Marisb45 En als je dan probeert te verbinden met het oude netwerk, lukt dit dan wel? Anders zouden we dit eerst even moeten doen zodat we de gegevens kunnen achterhalen. Dan kunnen we daarna alsnog proberen in te loggen op de Superwifi punten en de verbinding in orde maken. Wellicht dat op de volgende pagina ook nog iets meer duidelijk wordt. 


ik zie nu ook mijn oude netwerk niet meer. dus zit weer met alles op de 4G. ik heb. nu helemaal geen wifi meer.  ik kan ook nog steeds niet op de inlogpagina van de experiabox. 

dit is echt wel om moedeloos van te worden. het wordt eerder erger dan beter, helaas. 

wat betekent het eigenlijk dat die superwifi’s op de LAN verbindingen zat en niet op de wifi verbinding?

anders moet ik maar iemand zoeken die dit voor mij op kan lossen. ik ben hier nu elke dag mee bezig en voor mijn werk is dit niet fijn. ik zit via de hotspot van mijn man’s telefoon te werken. dat is niet oke. is er iemand die ik kan bellen van kpn die dit voor mij morgen voor mij kan fixen?

tenzij jullie denken dat ik dit nog vrij simpel op kan lossen. maar ik ga niet nog een keer een paar dagen hiermee in de weer. 


@Marisb45 Heel vreemd dat het oude netwerk nu ook niet meer zichtbaar is. Dat de Superwifi op een LAN verbinding zit betekent dat deze met een kabel aangesloten is op de Experiabox. Er moet minimaal 1 Superwifi punt bekabeld aangesloten zijn, dus dat je dit ziet terugkomen is logisch. Als je nu helemaal geen draadloos netwerk meer ziet zouden we ook nog een laptop/computer met een kabel aan kunnen sluiten op de Experiabox. Dan zou je op dezelfde manier moeten kunnen inloggen en de stappen moeten kunnen volgen. Mocht dit ook niet lukken zou je inderdaad ook telefonisch contact op kunnen nemen. Mijn collega's zijn bereikbaar via 0800-0402. Kun je mij laten weten of het gelukt is?


goed idee met de kabel. nu heb ik weer wifi en wel met de goede naam. maar, zodra ik de wifi extender aan zet, ook na een reset zonder bekabeling, gaat alles weer terug naar de oude netwerknaam. 

helaas kan ik ook met de kabel niet inloggen op het IP adres van de wifi extender zoals ik die voor me zie als ik ingelogd ben op de experia box. 

er gebeurt dan gewoon niks. als ik iets te lang wacht stuurt de wifiextender alles weer terug naar de oude naam tot ik weer wifi aan en uit zet, de nieuwe netwerknaam bevestig en dan draait het weer goed. als ik de wifi extenders maar uit laat. 

vraag - moet ik ook iets doen op de pagina waar ‘ geavanceerd’ staat? of is het voldoende met ‘ basis’. 

vraag: hoe kan het dat ik mijn publieke wifi niet uit kan zetten en dat ik een gast zie staan op de gastwifi? ik kan beide niet besturen, die zijn beide grijs.

en natuurlijk de vraag hoe ik toch de wifi extenders op de nieuwe netwerknaam laat draaien

nogmaals dank voor de hulp vast, ik geloof er weer een beetje in nu nog de laatste stappen.

 


Dit is allemaal erg verwarrend…

U kunt het beste uw laptop of pc bekabeld verbinden met de Experiabox. En wifi uitzetten. Uw heeft dan internet (geen wifi dus) via de kabel. En dan kunt u ook ten alle tijde inloggen op de Experiabox via http://192.168.2.254. Of op de SuperWiFi's. Daarvan moet er ten alle tijde tenminste 1 bekabeld op de Experiabox zijn aangesloten. En deze ziet u dan in de Experiabox staan onder de bekabeld aangesloten apparaten. Op het ip wat daar bij staat zou u moeten kunnen inloggen. Vanaf uw bekabeld aangesloten pc of laptop. Dus niet via wifi.


Ik begrijp het.
Zo heb ik het ook gedaan zojuist, met een kabel op mijn laptop. Maar ik kan Echt Niet inloggen op de superwifi’s, welke http ik ook gebruik. Eindigend op 150, 151 Of 154... maakt niks uit Ze zijn even groen en gaan dan op rood licht. De inlogpagina is niet te bereiken.

ik ben oprecht blij met de hulp en doe wat jullie zeggen maar inloggen kan ik echt niet :-(

nigmaals misschien staat er iets heel simpels verkeerd, doe ik iets verkeerd, maar het is nou niet zo dat ik niet begrijp wat jullie zeggen.

 


Ok. Ze gaan op rood licht. Dat is niet goed. Ze worden niet meer groen als je ze even laat staan? Na resetten ook niet? Even met rust laten misschien?


@Marisb45 Het is vreemd dat het inloggen niet lukt. Je zou door middel van deze handleiding het installeren nog eens kunnen proberen. Mocht dit niet lukken dan zou ik adviseren de Superwifi punten even te resetten en daarna ook de Experiabox te resetten,. Daarna kun je de installatie van de Superwifi punten doorlopen. Mocht het dan ook niet lukken dan hoor ik het graag!


Bij resetten de knop wel zowat 15 seconden vast houden.Â