Skip to main content

Ik heb twee wifiversterkers - de witte ronde- die ik aan had gesloten. Werkte prima. Geen vuiltje aan de lucht. Nu heb ik bij de router nieuwe netwerknaam en inloggegevens ingesteld omdat ik niet meer de toch wel erg makkelijk te raden combinatie van KPN wilde gebruiken.

Ook dat ging prima. Toen ik de wifiversterkers aan sloot stuurde zij echter de router aan en gingen terug naar de oude gegevens.

ik heb alles nu drie keer gereset naar fabrieksinstellingen. De router doet netjes wat ie moet doen maar de wifiversterkers nemen elke keer de oude gegevens over en dan is de wifi weer weg en kan ik overnieuw beginnen. Nu heb ik de router weer ingesteld en heb weer wifi maar… wat moet ik doen om de wifiversterkers op het nieuwe netwerk te laten draaien?

misschien haal ik wat termen door elkaar, sorry ervoor. Ik weet wat ik moet doen maar ik weet niet altijd hoe het heet

wie kan me helpen?

Je moet de WIFI punten niet bekabeld aan je laptop hangen maar bekabeld via je experiabox.  Dan zou je via het ip-adres van de bekabeld WIFI punt dit adres kunnen overnemen en in de browser invoeren. 

 

Kortom: experiabox maakt verbinding met internet. hierop aangesloten met een UTP kabel, je WIFI punt en je laptop.


Dank je voor de check maar ik had de laptop bekabeld aan de experia en ook de wifipunten bekabeld aan de experia. Begrijp ik je dan goed?

punt is dat ik niet in kan loggen Op de wifipunten

 


Ik ga het nog een keer proberen. Resetten enzovoort. 
nieuwe naam en ww netwerk misschien ook. Helemaal overnieuw 

@Rutger_ ligt het aan mij of is de link naar de handleiding niet in het bericht?

ik heb nog wel een vraag aan jou @Rutger_  Zie hierboven mijn vragen over gastaccount. Ik heb geen gastaccount gemaakt. Hoe kan dat.

ik vind het opmerkelijk, ook omdat de inlogsite onbeveiligd is- dat is op zich meldingswaardig maar dat weet je denk ik wel. Regelgeving heb ik namelijk wel verstand van. Niet zo netjes van KPN om zo’n Site niet juist te beveiligen.


De verbinding gaat niet over internet, maar blijft op je lokale netwerk. Dat het dus niet beveiligd is, niet zo'n ramp. Bij de v10a is de verbinding wel beveiligd, en daar hebben we dan dit topic: 

https://forum.kpn.com/internet-9/kan-mijn-experia-box-v10a-niet-benaderen-certificaat-is-3-7-20-verlopen-502491


Ik begrijp het.
Zo heb ik het ook gedaan zojuist, met een kabel op mijn laptop. Maar ik kan Echt Niet inloggen op de superwifi’s, welke http ik ook gebruik. Eindigend op 150, 151 Of 154... maakt niks uit Ze zijn even groen en gaan dan op rood licht. De inlogpagina is niet te bereiken.

ik ben oprecht blij met de hulp en doe wat jullie zeggen maar inloggen kan ik echt niet :-(

nigmaals misschien staat er iets heel simpels verkeerd, doe ik iets verkeerd, maar het is nou niet zo dat ik niet begrijp wat jullie zeggen.

Als ze rood zijn, dan is het logisch dat de inlogpagina niet te bereiken is. Hoef je heel niet te proberen, ze moeten eerst groen zijn. Probeer er anders eerst eens 1 en leg die andere even weg.


👌ik laat het weten als het draait zoals ik wil 

nogmaals thanx voor allehulp


@Marisb45 Je hebt inderdaad helemaal gelijk, ik was vergeten de handleiding toe te voegen. Hier kun je de handleiding alsnog vinden. Volgens mij is je andere vraag al beantwoord door @Nick83. 🙂


Superblij! Jullie zullen het niet geloven maar ik zit in mijn werkkamer mét Wifi. Vanavond eens diep ademgehaald. mijn laptop bekabeld aan de experiabox, wifi uitgezet van de laptop, experiabox en beide wifipunten gereset en toen beide wifipunten uitgezet,  ingelogd op het IP adres van de experiabox, wifi uitgezet op de experiabox, nieuwe naam en ww gegeven en gastwifi aangepast,

toen 1 wifipunt bekabeld aan de experiabox, even gewacht en ja hoor, toen zag ik hem bij de LAN verbindingen on ik eindelijk  op het juiste IP adres van het wifipunt inloggen met het ww dat bij het wifipunt hoorde. Zag ik eindelijk ook het plaatje van Nick dat hij ik denk een maand geleden op het forum zette.

Toen naam wifi netwerk gewijzigd dat idd nog op de oude naam stond, wachtwoord aangepast, opgeslagen (ook niet onbelangrijk). Toen het tweede wifipunt aan de kabel, hetzelfde gedaan. 

en toen kon de kabel van de laptop, wifi aan en ja hoor, daar was de juiste naam van het netwerk in the picture. ingelogd en klaar. toen 1 wifipunt neergezet en zojuist het andere.

ik heb een boel geleerd, het is niet moeilijk, en ik vind het behoorlijk interessant, maar je moet wel even begrijpen wat je aan het doen bent, anders helpen goede adviezen niet genoeg.

Dus BEDANKT voor jullie geduld en alle uitleg en tips.De handleiding voor wifipunten was wel handig op het laatst, het allereerste plaatje dat Nick stuurde ook. zo wist ik dat er iets niet klopte, omdat ik het nooit zag. 

Groet van Marisb


@Marisb45 Wat super om te lezen dat het nu allemaal werkt, en mooi om te lezen dat zo goed geholpen bent door de mede forumgebruikers! Ik hoop dat zo goed blijft werken, mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!Â