Skip to main content
Beantwoord

Wifi versterkers geven geen internet als wifi uitstaat op KPN Modem

• 4 maart 2025
  • 8 reacties
  • 68 keer bekeken

Tot voorheen, ik weet niet hoe lang geleden, was het lampje (dus in de router configuratie) het wifi uitgeschakeld voor de router. Aangezien de router in mijn meterkast op de begane grond staat was destijds de oplossing om dus de wifi op de router uit te zetten en een van de poorten van de router te verbinden met de Wifi Versterker die staat op de eerste verdieping waar ik woon en de tweede verdieping waar ik slaap. Er zijn dus 2 Wifi Versterkers. Dit werkte tot voorkort, hoe lang geleden weet ik niet exact.

Maar nu als op de router wifi uit is krijg je ook geen Wifi met de KPN Wifi Versterkers aan de praat.

Waar ligt dit aan? en kan dit weer aan de praat worden gekregen?

Probleem zat hem dat er apparaten met de wifi met de router verbonden beneden (begane grond) en niet met de versterkers verbonden met een data poort op de router welke staan op en de 1e en de 2e verdieping, hierdoor was op deze apparaten de Wifi aanzienlijk langzamer.

Beste antwoord door Marlon92

Wat jij wil kan denk ik niet meer. De witte SuperWiFi's met nieuwe firmware kunnen geen master meer zijn. Dus met het WiFi op de KPN Box aan blijven denk ik.

Kun je de KPN Box niet op de eerste verdieping zetten? Heb je glasvezel? Als je glasvezel hebt zou dat niet moeilijk moeten zijn. Je hebt een utp kabel naar boven lopen. Zo gepiept dus.

Bekijk origineel

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22536 reacties
  • 4 maart 2025

Dag ​@BlaiseLaporte welk type modem heb je en welk type wifiversterkers?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 maart 2025

Box 12 met 2 stuks van die ronde superwifi versterkers.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10498 reacties
  • 5 maart 2025
BlaiseLaporte schreef:

Box 12 met 2 stuks van die ronde superwifi versterkers.

De witte of de zwarte wifi punten ​@BlaiseLaporte ???

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 5 maart 2025

De witte wifi punten

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10498 reacties
  • 5 maart 2025

Beste ​@BlaiseLaporte zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing:

• 5931 reacties
  • Antwoord
  • 5 maart 2025

Wat jij wil kan denk ik niet meer. De witte SuperWiFi's met nieuwe firmware kunnen geen master meer zijn. Dus met het WiFi op de KPN Box aan blijven denk ik.

Kun je de KPN Box niet op de eerste verdieping zetten? Heb je glasvezel? Als je glasvezel hebt zou dat niet moeilijk moeten zijn. Je hebt een utp kabel naar boven lopen. Zo gepiept dus.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 5 maart 2025

Okido, het lijkt dan idd aan de firmware te liggen die achter me rug om is ge-update, het werkte immers tot een (hele?) poos geleden nog wel. Je voorstel lijkt mij uitstekend, ik ga dit doen. Enorm bedankt voor de update. Gr. Blaise

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2149 reacties
  • 6 maart 2025

Hoi ​@BlaiseLaporte. Welkom op de KPN Community! 

Je bent al een flink stuk op weg geholpen door enkele Community-leden. En ​@Marlon92 heeft het helemaal bij het rechte eind wat betreft het (nieuwe) gedrag van de SuperWifi punten met de nieuwe modemfirmware. 

Geef maar aan of je je probleem hebt kunnen oplossen met het verplaatsen van je modem. Als je apparaten daarna niet soepel springen van het ene naar het andere Wifi punt, dan kan het nog noodzakelijk zijn om ze te resetten. Volg dan de instructie die staat in dit Product update topic onder ‘Update 20-02-2025’. 

Reageer