Skip to main content

Zeer regelmatig hebben onze Iphones, Ipad en Android tablet in huis geen verbinding met internet. Voorbeeld: ik probeer een webpagina te openen en krijg de mededeling dat er geen internetverbinding is. Je moet even wachten en dan komt de WiFi op gang. Vaak probeer ik even een speedtest (OOKLA) dan duurt het even voor een server wordt gevonden en dan komt de zaak op gang. Alsof de versterkers in slaapstand staan en gewekt moeten worden. Ik heb een V10 modem en 2 versterkers, de kleine zwarte kastjes. De WiFi van het modem is uitgeschakeld. Hoe zou dit op te lossen zijn? Mvg Jan

Zijn ze bekabeld aangesloten op de experiabox en welke lampjes branden er?


De versterkers zijn door de KPN monteur bekabeld aangesloten op de Experiabox en 2 groene en 1 blauw lampje branden. Mvg Jan


Dit betekenen de lampjes:

Power lampje Brandt continu groen als de Experia WiFi aan staat
WiFi lampje Knippert eerst groen en zal daarna blauw branden. Wifi is beschikbaar.
WPS lampje Brandt groen wanneer WPS is ingeschakeld
Verbinding lampje Brandt continu groen wanneer er verbinding is met een apparaat
ETHERNET poorten Voor de verbinding met de Experia Box v9 of v8 via een ethernet kabel
RESET knop De Experia WiFi terugzetten naar fabrieksinstellingen
ON/OFF knop De Experia WiFi aan- of uitzetten
ADAPTER aansluiting Aansluitpunt voor de stroomadapter
WPS knop WPS verbindingen voor korte tijd toestaan

 

Dus dan zal power en verbinding groen zijn en de WiFi blauw. Dat is ook hoe het zou moeten. Heb je ze ook al eens opnieuw opgestart? En de WiFi manager doorlopen? Die optimaliseert de WiFi. Benieuwd of dat werkt. 

 


Ja. Alles al geprobeerd. Ben het zat. Maar maandag komt een KPN monteur. Mvg Jan


Hier precies hetzelfde! 
wij zijn het zat Engen naar Ziggo. Schijnt echt heel veel beter te zijn!


Schei nou toch uit aub. Wifi is wifi of je nou provider A of B hebt. Wifi is totaal niet provider gebonden.


Schei nou toch uit aub. Wifi is wifi of je nou provider A of B hebt. Wifi is totaal niet provider gebonden.

We gaan het zien!


Even in Jip en Janneketaal dan wat wifi is. Een bedrijf stuurt een signaal naar een apparaat met daarop een paar lampjes. Vaak staat dat apparaat in de meterkast. Dat apparaat stuurt dan dat signaal zomaar de lucht in. En dan gaat het zweven. Soms komt het iets tegen zoals een muur of plafond. Nou dat is moeilijk hoor om daar doorheen te komen. Soms komt het een ander signaal tegen nou dan is het oorlog. De sterkste overwint. En er is helemaal niemand die het signaal kan helpen.


Tja, een ander gaat weer van Ziggo naar KPN omdat het niet werkt zoals het zou moeten. In mijn geval geen signaal dat ergens niet doorheen komt. Ik zit bijna naast de versterker. Die lijkt in de slaapstand en lijkt te moeten worden gewekt. Vaak zegt mijn app dan dat er geen internet is. De KPN  zocht het in het asntal WiFi apparaten dat ik in huis heb en raadde mij een Frtizbox aan voor 7,50 per maand incl tech desk. Kopen is voordeliger. Maar tot enkele weken terug had ik geen problemen daarom heb ik gezegd: stuur liever een monteur. Als het asn mij ligt betaal ik de kosten. Mvg Jan


@jkb, ik ben heel benieuwd. Hoor graag hoe het bezoek verlopen is. 

 

@Wifi weg in deel huis ik snap dat je baalt van slechte WiFi. Vaak kan je deze wel heen handje helpen. Heb je zo de WIFi tips al eens doorlopen?


KPN monteur is geweest. Heeft de versterkers (kleine zwarte kastjes) ge-updated. Zou eigenlijk automatisch moeten gaan beaamde hij. Tevens WiFi van modem uitgeschakeld. Tijdens gesprek met 0800-402 was gevraagd het modem te resetten. Waarschijnlijk stond daarom de WiFi daarop weer aan. Fritzbox vond de monteur beslist niet nodig. Ik betaal voorrijkosten ad 60 euro. Tja nu afwachten, het lijkt goed te gaan. Wel valt me de internetsnelheid me tegen ondanks glasvezel en 100/100 abonnement. Nu (bekabeld op laptop)  wel vaak down/up ca 85/60 mbps. (op dit moment via Ookla dinsdag 16-03-2021 om 19:15 uur :93/92 mbps.  Maar op Speedtest.nl:  61 / 48 Mb/s. Raar dat Ookla steeds sneller internet aangeeft dan speedtest.nl! 

WiFi snelheid op mijn Iphone getest op Ookla komt meestal uit op ca 75 à 85 Mbps en upload rond 45 à 55 Mbps. 

MVG Jan


Vervolg: de KPN monteur heeft met de 2 versterkers er 1 netwerk van gemaakt. Maar 2,4 en 5 Ghz zouden beide aanwezig zijn. Een aantal van mijn WiFi apparaten in huis werkt op 2,4 Ghz. Mvg Jan


Alles lijkt dus nu goed te werken nu de monteur is geweest. Dat is fijn. 

Alleen de snelheid is nog niet wat je verwacht. Ook niet na het opnieuw opstarten van het glasvezelkastje? En verder maakt het bij de speedtest nog wel uit welke server je kiest.Â