Skip to main content

IK heb twee KPN wifiversterkers die ik niet meer gebruik sinds ik Fritzzbox heb. Nu wil buurman ze overnemen. Maar het lukt me niet ze te resetten. Heb resetknop ingedrukt, aangezet en op zijn experiabox aangesloten terwijl mijn wifi uitstond, maar de versterkers houden alleen maar de gegevens van mijn oude experiabox vast. Hoe kan ik ze resetten naar fabriekgegevens zodat mijn oude gegevens eruit zijn?

Kunt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop inloggen op http://192.168.2.150? Dan kunt u gewoon de WiFi naam en wachtwoord aanpassen in alles wat u maar wenst.


Goedemorgen @Hasko en welkom op het forum! :blush:

@Nick83 geeft een heel handige tip! Is het op die manier gelukt of ben je er inmiddels op een andere manier uit gekomen?


Resetten zal wel lukken denk ik. Maar de versterkers halen na resetten de WiFi naam en wachtwoord weer op van de server van KPN. Daar staan die opgeslagen. 


@Hasko Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het is opgelost. Anders hoor ik het graag!


Het is niet opgelost. Kon op superwifi inloggen met tip van Nick83, maar er zit geen reset mogelijkheid in en na wijziging naam sprong apparaat na paar minuten weer terug naar oude naam. Heb ze nu maar in doos gestopt en het even opgegeven. Misschien wil KPN niet dat je deze dingen aan ander verkoopt of kado doet en verhindert dat door reset onmogelijk te maken zodat ze nieuwe kunnen verkopen


Er is wel een reset mogelijkheid:

Herstel naar fabrieksinstellingen. 


En als je hier...

... een andere netwerknaam en wachtwoord invoert, dan zou dat gewoon bewaard moeten blijven.


En andere optie is: zorg dat ze na een reset geen verbinding meer maken met internet op uw aansluiting. Dus trek de stekker uit de WAN of DSL poort van uw router. Uw thuisnetwerk zou dan nog gewoon moeten blijven werken.


Volgens mij kan een KPN medewerker  de WiFi gegevens die bij KPN op de server staan opgeslagen ook resetten. Zodat ze weg zijn. 


Kon niet meer in deze  site komen met die functies. Kreeg melding dat reactie te lang op zich liet wachten. Trouwens vorige keer wel op die site de naam van SSID gewijzigd, maar na paar minuten sprong het apparaat dus weer op oude naam terug. Ga niet bij KPN vragen mijn wifi gegevens te resetten, want dan ben ik verder van huis dan blijven zitten met twee niet meer bruikbare wifiverstekers. Jammer van het geld, maar ik stop z ein ene doos en berg ze op. 


Overigens kan ik op geen enkele manier meer telefonisch contact krijgen met KPN. Lijkt alsof hun klantenservices alleen nog uit internetantwoorden en automatische beantwoorders bestaat, die mijn probleem niet begrijpen. Zie nergens telefoonnummer meer staan.Â