Skip to main content
Vraag

Wifi versterkers vallen uit na laatste update, hoe krijg ik stabiel wifi

• October 15, 2025
  • 16 reacties
  • 321 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds de laatste update in juni vallen onze wifi versterkers elke keerĀ uit. Al 2 keer een schone installatie gedaan. Een keer via de telefoon en toen het nog steeds niet werkte een monteur betaald om langs te komen die hetzelfde heeft gedaan. Het werkt nog steeds niet. Hoe krijg ik weer goed werkende WIFI in huis?

En ik ga niet normaals bellen, want dan ben ik weer 2 uur verder en is het probleem nog niet opgelost.

Ā 

16 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Ilse_K, welkom op onze community! We denken hier graag even mee, een schone installatie is wel een goede start. Kun je toelichten wat voor apparaten je gebruikt en hoe je ze in huis opgesteld hebt staan? Gebruik je ook ergens kabels of alles draadloos? Hoe branden de lampjes op je apparaten?

We hebben hier een kennisbankartikel over:
Ā 

Ā 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 17, 2025

Dag Thomas,Ā 

ik heb al 2x een schone installatie gedaan, een keer telefonisch en er is een (betaalde) monteur langs geweest die wederom een schone installatie heeft uitgevoerd.Ā 

Desondanks vallen de WIFI versterkers om de haverklap uit. Als ze branden is het lampje groen, maar ze zijn vaker uit dan aan.

1 versterker zit bekabeld aan de router/modem, de andere 2 zonder kabels.

We wonen op een schip dus wel afstand maar geen beton, wel staal, geen verdiepingen.Ā 

Tot de update begin juni werkte alles perfect.Ā 

Dus hoe gaan we dit oplossen? Inmiddels is mijn geduld wel op en verzoeken mijn pubers me over te stappen naar een andere provider.

vriendelijke groet!

Ā 

Leen59
Wijsgeer
  • October 17, 2025

Welke apparatuur heb je in gebruik en welke firmwareversie staat daarop?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 20, 2025

KPN Box 12

Firmwareversie V12.C.25.06.06

En 3 witte superWIFI versterkers

Leen59
Wijsgeer
  • October 20, 2025

Al dat staal is natuurlijk geen prettige omgeving voor de WiFi. Probeer de draadloze wat dichterbij het modem of de draadloze SW te zetten. Sinds de update is de maximale afstand wat kleiner geworden. De draadloze bekabeld aansluiten is natuurlijk het beste.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 21, 2025

Voor de update hadden we geen problemen. De versterkers vallen uit, ook degene die bekabeld aan de router zit. Dat lijkt me toch geen probleem van het staal.

Ā 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Volgens mij zou het staal vooral een probleem geven als het wifi er doorheen moet maar ik weet niet of dat op jouw boot zo is. Als ze uitvallen klinkt dat ook alsof het misschien toch iets anders is. Gezien er ook al een monteur geweest is is het misschien de moeite even waard eens met ons te bellen, mijn collega's kunnen de lijn dan nog een keer uitlezen met de melding van de monteur erbij.Ā  Je kunt hiervoor online een belafspraak maken

Dit moet oprecht goed te lossen zijn

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 27, 2025

Heb je de software op je KPN Superwifi al even gecontroleerd? Is deze op alle 3 hetzelfde?Ā 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

Dag Thomas,

Ā 

dank voor je reactie. Ik heb dus al een keer gebeld en 2 uur aan de telefoon gezeten waarin alles opnieuw geĆÆnstalleerd is. Daarna vielen de WIFI punten wederom steeds uit. Monteur betaald laten komen, alles wederom opnieuw geĆÆnstalleerd en monteur heeft verteld geen problemen te hebben waargenomen. Zou gewoon moeten werken. Dat doet het dus niet!

Dit alles sinds de update in juni. Volgend dit forum hebben meer mensen hier last van, wat gaan jullie doen om dit op te lossen. Anders dan mij adviseren updates in de gaten te houden. Ik betaal maandelijks voor WIFI die amper functioneert.

Daarbij is de service vanuit KPN behoorlijk belabberd.Ā 

Wie helpt mij??

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 27, 2025

Ik heb het volgende antwoord al meerdere keren gegeven in de community en ik hoor elke keer positieve geluiden. Je zegt schone installatie, valt stap 2 van het volgende stappenplan daar ook onder?

• Zet alle superwifi punten uit en haal de ethernet kabels eruit
  • Log in op het modem viaĀ mijnmodem.kpn, ga naar instellingen en dan naar systeem. Bij reset wifi klik je op ā€œZet terug naar fabrieksinstellingen.ā€ Al je wifi gegevens gaan dan verloren (SSID, wifiwachtwoord, etc.). Deze kun je later weer wijzigen.Ā 
  • Geef je modem een fabrieksreset. (Met een puntig voorwerp in het reset gaatje aan de achterkant tot alle lampjes uitgaan en het power lampje rood wordt.)
  • Hierna doe je het eerste wifi punt in het stopcontact en laat je deze helemaal opstarten. (Geen ethernet kabels in het wifipunt!)Ā 
  • Als deze constant 1 kleur aangeeft een fabrieksreset geven. (Pinnetje er in tot deze 5 keer rood knippert.) En dan wachten tot het lampje paars is.Ā 
  • Als het lampje paars is verbind je het wifipunt bekabeld met het modem voor (volgens klantenservice) 60 minuten zodat het wifipunt de software correct in kan laden.Ā 
  • Na die 60 minuten begin je met het volgende wifipunt. Het schijnt belangrijk te zijn om de wifipunten 1 voor 1 te doen en ze niet tegelijk te bekabelen. Je moet dus per wifipunt 60 minuten wachten. De truc zat hem bij mij denk ik in de wifi gegevens wissen.

Als je stap 2 ook al uitgevoerd hebt dan lijkt het mij eerder dat je Superwifi punten het opgegeven hebben, dat ze helemaal uit vallen is natuurlijk geen goed teken.Ā 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 28, 2025

Dit is precies wat ik heb gedaan. En de monteur daarna nogmaals. En het probleem blijft.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dit moet wel op te lossen zijn lijkt me, hoe branden de lampjes op je superwifi punten? Als je je netwerk beheert via de MijnKPN app, staan alle superwifi punten daar dan ook in?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 6, 2025

De ene keer wel en de andere keer niet.Ā 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 23, 2025

Ik heb hetzelfde probleem en lees graag mee. Ik heb totaal 3 witte versterkers die sinds kort regelmatig uitvallen. En met uitvallen bedoel ik ook echt uit. Lampje brand niet meer en de versterker is niet meer zichtbaar in de app. Heb dit niet eerder gehad en zou ook bij mij samen kunnen vallen met de update in Juni. Zeker weet ik dat niet. Ook ik heb al eerder met een collega aan de telefoon gezeten. Alles is toen goed gezet. Ik zie geen concrete oplossingen die hier worden aangedragen. Hopelijk komt er snel iets, anders ga ik mij heil ook eens bij een andere profider zoeken. Ook mijn pubber dochters zijn er al langgeleden klaar mee.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@ErikNennie, maak vooral even een eigen topic aan. Kun je daarbij toelichten welke apparaten je gebruikt van ons en hoe je alles aangesloten hebt zitten? Met de laatste updates van de V10, Box12 en Superwifi punten is het een en ander veranderd waardoor je mogelijk dingen opnieuw of anders in moet stellen.

Op onze product updates pagina kun je daar per apparaat meer informatie over vinden. Belangrijk daarbij is dat je mogelijk dingen moet resetten en superwifi punten daarna in ieder geval een half uur bekabeld aangesloten moeten blijven om te herinstalleren

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

​@Ilse_K, sorry ik zie dat ik jouw vraag al even uit het oog verloren was. Is het nog gelukt goed wifi te krijgen? Als het met de genoemde stappen toch echt niet wil werken lijkt me bellen toch de beste optie.