Skip to main content

Ik heb het wachtwoord van de experiabox gewijzigd. De WiFi versterker onthoudt het oude wachtwoord. Hoe kan ik dat aanpassen ?

Welkom bij ons op het forum @JanW1952. Welk wachtwoord bedoel je precies? Is dat het wachtwoord om in de Experia Box zelf in te loggen, of het wachtwoord voor de Wifi? Daarbij is het ook afhankelijk welk type Experia Box je hebt en wat voor Wifi versterkers. Als je een (of meerdere) Experia Wifi of SuperWifi-punt gebruikt nemen die het Wifi wachtwoord automatisch over als ze worden aangesloten. In dat geval kan je deze stappen van de installatiekaart volgen:

Bij wachtwoord en netwerknaam wijziging van het modem moet de Experia WiFi gereset worden zodat deze het wachtwoord kan synchroniseren. Druk 5 seconden op de knop RESET tot de Experia WiFi uit is. Hij start vanzelf weer op en haalt dan alle gegevens op uit het modem.

 


@Jasper Bedankt voor de moeite. Het ging om het WiFi wachtwoord van de versterker. Het was allemaal niet zo eenvoudig. Pas na een 2 uur durend telefoontje met KPN en de nodige wandelingen tussen de computer en de versterker, kabels eruit en weer erin was het opgelost.

Groet, Jan.


Dat had aardig wat voeten in de aarde dus @JanW1952, meer dan ik verwacht had! Gelukkig is het via de telefonische collega's gelukt en werkt het nu allemaal weer naar wens :slight_smile: