Skip to main content
Goedemiddag,



Ben in het bezit van een experia box V10 beginnend met nummer H369. Deze is zo'n 3 jaar geleden in de plaats gekomen van een experia box V10 beginnend met H220 de niet goed werkte. Probleem is nu als ik nieuwe apparaten aan wil melden, in dit geval een wifi aansluiting voor zonnepanelen en een mobiele telefoon, deze alleen het nummer van de oude experia box herkennen (H220) en niet die ik nu heb, de H369. Waarschijnlijk heeft de monteur toendertijd de gegevens van de oude box overgenomen voor de nieuwe box (denk ik). Maar van de oude box, de H220, heb ik geen wachtwoord meer. Wel van de nieuwe box, de H369, maar deze box wordt niet herkend door de aan te sluiten apparaten.

Kan ik op één of andere manier het wachtwoord van de oude modem ergens achterhalen, of de aan te sluiten apparaten mijn huidige modem laten herkennen?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.



Groeten Patrick.
Hallo @patrick32 , als je de wifi en wachtwoord gegevens van het huidige modem hebt kun je apparaten daar toch verbinding mee laten maken?
Hoi Jan-D, dat lukt dus niet. Zowel mijn telefoon als het kastje van de zonnepanelen "zien" alleen het oude modemnummer, de H220, niet mijn huidige nummer H369.
HHallo @patrick32 , dan kun je op die apparaten het beste de huidige verbindingen laten 'vergeten' en dan de verbinding opnieuw opbouwen met de goede waarden.
Hallo @patrick32

Kan je wel inloggen in de webinterface van de Experia Box v10 via http://192.168.2.254 in een browser?



Dan kan je kijken hoe Wi-Fi op dit moment ingesteld staat (Netwerk naam en Wi-Fi beveiligingssleutel)

Zie hieronder een screenshot, met in de instellingen de rood gekleurde velden.

Daarmee zouden jouw telefoon en het "kastje" moeten kunnen verbinden.



Mogelijk door de aktie van de monteur doet je v10 zich ws. voor alsof hij de V220N is.




Beste RBxx en Jan-D, via een tool op de KPN site kon ik inderdaad het oude modem nummer veranderen naar het huidige nummer incl. bijbehorend wachtwoord. De telefoon werkt weer via de wifi, met het kastje van de zonnepannelen moet ik nog even puzzelen, maar dat moet ook gaan lukken.

Dank voor jullie hulp.



Groeten Patrick.
Graag gedaan, succes verder.
Graag gedaan.
Hoi @patrick32, welkom op het forum! Ik zie dat je met de hulp van RBxx en Jan-D al op weg geholpen bent en daarmee is het gelukt om de WiFi gegevens aan te passen. Laat je ons weten of het ook gelukt is om de resterende apparaten aan te sluiten? Dan weten we zeker dat het allemaal gelukt is 🙂
Beste Jasper,



het kastje van de zonnepanelen heeft de modem inmiddels ook kunnen vinden, dus alles werkt zoals het moet. Dank voor je bericht.



Groeten Patrick.
Dat is goed om te lezen @patrick32, alles werkt nu weer dus :)

Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.