Skip to main content

Hoi,

Ivm het uitlenen van eenmalig wifi gegevens aan de buren, wil ik nu mijn wachtwoord veranderen om misbruik van hen te voorkomen. 

Na honderd keer proberen met foutmeldingen (pff slechte service, en met niemand contact op te nemen..) is het zojuist ein-de-lijk gelukt om mijn wifi naam + wachtwoord te wijzigen. Echter kom ik er nu achter dat er een éxtra gebruikersnaam + wachtwoord heb gecreëerd, maar de ‘’oude’’ ook nog werkzaam is?! Er wordt dus niet gevraagd om opnieuw in te loggen met de nieuwe juiste gegevens, en zo krijg ik onbekende dus nooit van onze wifi af… Wat kan ik doen om de oude gegevens ongeldig te krijgen?? Dank

U heeft versterkers? Gok ik zo? Welke? Rond of vierkante? Wit of zwart?


Hallo @chiarak , welk merk en type modem heb je?

Als je in je modem inlogt kun je de wifinaam (SSID) aanpassen en meteen je wachtwoord en alles opslaan.

Je kunt ook je modem een fabrieksreset geven dan staat alles weer op standaard.

Heb je nog extra apparaten die wifi uitzenden, die moeten dan ook aangepast worden.

Sommige modems hebben ook een gast-account, dat zou je in voorkomende gevallen aan kunnen zetten en je met iemand (buren of gasten) wifi wilt delen.

Extra gebruikersnaam en ww zegt me niets in het kader van wifi gebruik, dan zou je daar iets duidelijker mee moeten zijn of een schermafdruk plaatsen met je privégegevens afgeschermd.

 


Bedankt voor reactie! @JanD @Nick83 
Ik heb 1 enkele wifi modem in de meterkast, geen versterkers. De modem heet Experia Box v10 en is een vierkante witte kast.

Daarnaast heb ik een tv ontvanger (zwart vierkant kastje)

 

Ik heb eerlijk gezegd geen inloggegevens van de modem zelf, alleen van mijn KPN ID account.. via welk account ik dus heb geprobeerd om mijn wifi wachtwoord te wijzigen. 


Hallo @chiarak , je moet dus even inloggen in je modem en dan e.e.a. aanpassen zoals ik eerder beschreef,j e KPNID heeft daar niets mee van doen.