Skip to main content

Ik heb het Wifi wachtwoord gewijzigd via de weginterface van de V12 modem, heb dit gedaan onder Wifi settings. Maar alle apparaten kunnen nog steeds via het oude wachtwoord inloggen en het nieuwe wordt niet geaccepteerd.

Heb ook een (test) Wifi netwerk wat ik onder het tabblad ‘Extra Wifi’ had aangemaakt uitgezet maar deze blijft ook zichtbaar. Reden dat ik wachtwoord wil wijzigen is omdat de devices niet meer automatisch overspringen naar een ander SuperWifi punt als je van beneden naar zolder loopt.

Moet continue handmatig Wifi verwijderen en opnieuw ww invoeren om te verbinden, hoor graag wat ik fout doe!

Situatie: V12 modem, 3 bedraad aangesloten SuperWifi punten. 

Hoi ​@Pduits, als je een wijziging doet moet die wel doorgevoerd worden natuurlijk. Welke versie van de software staat er op jouw Box 12 en SuperWifi punten?

Als je de wijziging opslaat, zie je die dan wel goed in de Box 12 staan? Of gaat het daar ook terug naar het oude?

Als het daar goed staat nemen de SuperWifi punten het mogelijk niet goed over, dan kan je die een schone installatie geven zoals hier wordt uitgelegd: 

Uiteraard, dat spreekt voor zich. Als ik het wachtwoord heb aangepast is deze opgeslagen. Als ik daarna uitlog en opnieuw inlog in de V12 box omgeving zie ik inderdaad het nieuwe WiFi wachtwoord staan.

Maar zoals gezegd wordt dit nieuwe wachtwoord niet geaccepteerd, alleen het oude werkt nog. Zelfs een paar uur later en op andere devices blijft alleen het oude wachtwoord werken.

Ik heb een V12 in combinatie met SuperWifi 2 punten, en op de V12 draait versie SGEJ1000060E. Ik had begrepen dat er een nieuwere versie beschikbaar is maar dat KPN deze nog niet werkend heeft icm de superwifi punten.

Ik ben zeer, zeer, zeer huiverig om de SuperWifi opnieuw in te stellen. Dit gezien de KPN Thuis app 99% van de tijd niet werkt, eruit klapt of mijn SuperWifi punten niet eens weergeeft. Hoor graag of er een alternatief is.

De nieuwe software is beschikbaar voor de Box 12 inderdaad, en wordt geleidelijk uitgerold. Als de Box 12 gebruikt wordt met SuperWifi1 zal het niet werken inderdaad, maar met SuperWifi2 is dat geen probleem. Daarvoor is de juiste software ook beschikbaar. Ze zullen op een gegeven moment vanzelf overgezet worden, dat gaat in batches. De KPN Thuis app werkt overigens niet meer met die nieuwe versie.

Dat het nieuwe wachtwoord wel in de Box 12 zichtbaar is geeft aan dat het modem de gegevens wel goed oppakt, maar de SuperWifi2's dus niet. Die horen het automatisch op te pakken, maar incidenteel kan dat mis gaan. Door de punten dan opnieuw te koppelen nemen ze het alsnog over. 

Reageer