Skip to main content

Ik heb precies hetzelfde probleem. Idd alleen bij    Catalina. Alle andere devices en andere OS versies werken prima. Als ik andere WiFi spots in huis gebruik, heb ik ook geen probleem. Is absoluut specifiek een probleem met de experia box

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic. 
 

Inmiddels de wifi van de Experia box uitgezet en alle problemen zijn opgelost. Zoals ik al vermoedde deed het Wifi probleem zich alleen voor als de MacBook contact zocht met de Experia. Alle andere wifi spots in huis geven geen probleem.


Hoi @FrankLa, welkom. 

Het is inderdaad bijzonder dat de macbook overal mee samenwerkt, behalve met jouw WiFi. Kan het zijn dat de WiFi op een kanaal ingeschakeld staat waar de mac moeite mee heeft. In ieder geval begrijp dat je inmiddels een werkzame oplossing hebt gevonden. Mocht ik zo nog ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik dat graag. 


Dag Bart, ik reageerde op iemand anders zijn post en vooral om te bevestigen dat het idd de combinatie Catalina/Experiabox was. Ik heb idd een workaround. Ik vermoed dat het probleem bij een nieuwe catalina update of experiabox firmware update zal verdwijnen. Het is geen Apple hw en/of kanaal probleem. High Sierra, Nevada, iOS, enz werken wel


Hoi @FrankLa, ik heb hier ook Catalina draaien op mijn iMac en maak moeiteloos verbinding met de Experiabox V10, dus een probleem tussen Catalina en de Experiabox lijkt er niet te zijn. Welke versie van de Experiabox heb je?

Voor de volledigheid: iMac 27”, late 2013 met Catalina 10.5.4. beta (19E234g) 

Kan moeiteloos verbinden met zowel 2,4 als 5 ghz kanalen (ik ben tevens bedraad verbonden)

 

 

@Bart_Z Topictitel klopt niet, iOS heb je op een iPhone, maar dit gaat over OS, op een Apple computer c.q. laptop!


Dank je voor je reactie. Ben het met je eens dat de titel niet klopt. Zoals ik al naar Bart reageerde: dit was een reactie op een bestaand topic, maar op een of andere manier (c.q. hoogstwaarschijnlijk fout van mijn kant 😉 ), is het nu mijn topic geworden. iOS moet idd MacOS zijn.

Op mijn Experia Box v10 draait firmware V1.01.01T01.9.

Ik gebruik een MacBook Pro (model 2017) Mijn Catalina versie is 10.15.3

Het probleem zie ik niet op mijn iMac (2013), maar die staat simpelweg ver weg van de Experia Box en verbindt via een Apple Extreme router. Ik was nu ook weer niet zo nieuwsgierig dat ik wilde gaan sjouwen ;)

 

Zoals hierboven gemeld, ging het er mij vooral om, om te laten weten dat ik hetzelfde probleem ondervind als de oorspronkelijke post-er. Praktisch gezien zijn er genoeg Apple routers in mijn huis om de Experia Box niet per se nodig te hebben als Wifi Router.

Oplossing is desalniettemin welkom .Bedankt voor jullie reacties!

 

 

 


Titel heb ik aangepast. En ja, 1 van mijn collega's zag het als een vraag en heeft er dus een apart topic van gemaakt. Ik begrijp nu dat je mede gebruikers wilde helpen. Dit topic kan nu gesloten worden toch, het is zijn eigen leven gaan leiden.