Skip to main content
Vraag

Wifi werkt niet na stroomuitval: modem ziet netwerk maar verbinden lukt niet

• August 28, 2026
  • 8 reacties
  • 82 keer bekeken

Vandaag door de onweer een stroomuitval gehad hier in mijn buurt.

Na veel gedonder eindelijk alles weer werkend behalve de wifi….
Ik zie mijn netwerken, maar ik kan er met geen enkele mogelijkheid mee verbinden op de telefoon.

Alles al gereset, en met zeer grote spijt mijn modem ook een reset gegeven waardoor ik nu vele configuratie kwijt ben geraakt…

Op de telefoon zegt hij tijdens het “verbinden”: Verifieren… En dan: Opgeslagen / Check het wachtwoord en probeer het opnieuw.

Nou ik heb het wachtwoord onderhand wel 400x gecheckt en is nog steeds hetzelfde als ik altijd voorheen gebruikt heb.

Iemand nog een idee want het kost nu mij mijn data, want de 10GB die ik kon “krijgen” van KPN is ook ineens nergens meer te vinden…

Zelfs via de QR code in de modem instellingen komt er gewoon simpelweg geen verbinding….

8 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • August 28, 2026

Als je glasvezel hebt kun je het glasvezelkastje een minuut van de stroom afhalen. Als alles na een stroomstoring tegelijk opstart wil het wel eens misgaan.

• Auteur
  • Topper
  • August 28, 2026

Heb inderdaad glazvezel!
Rare is alleen dat bekabeld wel alles gewoon optimaal werkt! Ik zal het wel wat langer van de stroom halen, totdat ik terug ben van de wandel met de hond.
Bedankt in ieder geval voor de tip!

Leen59
Wijsgeer
  • August 28, 2026

Als het bekabeld wel werkt dan is het internet in orde. Ligt dus aan de wifi.

• Auteur
  • Topper
  • August 28, 2026

Heb alles al naar fabrieksinstellingen gereset. Met geen enkele mogelijkheid kom ik op de wifi.

Zelfs niet op het gastnetwerk kom ik erop. En dat is met elk apparaat die ik heb (2 mobiele telefoons + tablet + laptop)

Allemaal weigeren ze

Leen59
Wijsgeer
  • August 28, 2026

Misschien is het modem defect geraakt door het onweer. Je kunt het beste bellen met de klantenservice. Kan je een bekabelde laptop zolang als hotspot gebruiken?

• Auteur
  • Topper
  • August 28, 2026

Maar dan zou de wifi-punten het toch gewoon over moeten kunnen nemen?

Leen59
Wijsgeer
  • August 28, 2026

Die nemen de gegevens over van het modem dus als dat defect is zullen ze ws niet meer werken.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Kokkie20, welkom op onze community! Heb je mijn collega's nog gesproken of een andere oplossing kunnen vinden?