Skip to main content

Hallo,

 

Het probleem dat ik ervaar met mijn wifi is dat een hoop sites en apps wel naar behoren werken, maar een aantal ook niet. De sites en apps die niet functioneren blijven laden en worden uiteindelijk niet bereikt. Dit gebeurt op verschillende apparaten, zowel op mijn laptop als op mijn telefoon. Zo krijg ik wanneer ik bepaalde websites wil laden het volgende scherm:

 

image.png

Wanneer ik op probleem vaststellen klik wordt er aangegeven: "De proxy instellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd".

 

De problemen doen zich voor op mijn telefoon bij verschillende apps en websites, maar ook op mijn laptop kan ik verschillende websites niet bereiken.

Mijn modem is de KPN Box 12b. Ook belangrijk om te vermelden is dat ik hiervoor bij Youfone klant wilde worden, zij maken gebruik van KPN netwerk, en toen deed zich hetzelfde probleem voor. Er is toen een KPN monteur langs geweest welke aangaf dat het modem vervangen diende te worden. Vervolgens nieuw modem ontvangen echter bleef het probleem zich voordoen. En nu dus weer, zij het nu bij KPN zelf.

 

Met de klantenservice zijn de standaard oplossingsrichtingen, zoals het modem en glasvezelkastje resetten reeds geprobeerd. Deze zaken hebben het probleem allemaal niet verholpen. 

Wanneer ik de Wifi manager in de Mijn KPN app gebruik geeft deze ook aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het modem. Hoewel sommige sites en apps dus wel bereikt kunnen worden en andere niet, geeft dit ook aan dat er een probleem is.

De klantenservice kan het probleem niet voor mij oplossen en heeft geadviseerd de vraag op dit forum te stellen. Hopelijk kan een van jullie mij helpen.

 

@JuRe45 Hi en welkom op de KPN Community. Ik lees dat je op verschillende apparaten meerdere websites niet kunt bereiken. Je hebt de Wifi Manager al geprobeerd maar die werkt niet, dat is apart. 

Maakt het verschil als je wifi gebruikt of bekabeld internet? Kan je het screenshot nog eens delen? Zo te zien is die niet goed mee gekomen in je bericht. Om welke websites gaat het, en zijn die op alle apparaten hetzelfde of wisselt dat ook?

En ik ben toch benieuwd als je jouw Box 12 een reset geeft en het daarna nog eens probeert. Werken de sites dan wel weer?


Reageer