Skip to main content

Hoi,

Ik heb de router al aan/uit gezet en via de kpn app testen gedaan en metingen maar de WiFi op de begane grond werkt niet. De modem staat op de 1 le verdieping. Sinds enkele maanden dit probleem. Waardoor het 4g snel opraakt. Altijd WiFi gehad. Sinds vier jaar in het huis nooit problemen met 1 modum. Router is de V10. Waar kan dit aan liggen?

Hallo @AnvB kun je iets meer over je netwerkstructuur vertellen.

Heb je een glas- of een koperverbinding?

Waarom staat de modem op de 1e etage, zit daar het officiële ISRA-punt?

Gebruik je andere netwerkapparatuur zoals wifi-versterkers (van KPN?) of anders-soortige apparatuur?

 


Hi ik heb een glas verbinding. Modem is daar destijds geplaatst voor de verbinding voor de begane grond en twee verdieping. Werd destijds gezegd. Vier jaar geleden. Zit een officiële ethernet verbinding geen WiFi versterkers. Welk kastje voor de tv. 


Hallo @AnvB je zou de wifimanager eens kunnen draaien, wat komt daar uit?


Zie de bijlage 


Prima opgelost toch? @AnvB 


Nee er het is niet opgelost want heb nog steeds geen WiFi zodra ik van de 1e verdieping loop. Had deze stappen doorlopen voor ik op de forum kwam 😩


Hallo @AnvB , dan kun je overwegen 2 KPN versterkers aan te schaffen. 1 heb je nodig om de wifi van de V10 op te vangen, want die gaat uit en de andere versterker kun je op de beganegrond plaatsen.

Via de wifimanager kun je deze tegen een zeer voordelig  tarief kopen.

 


@AnvB Je vraagt waarom het nu plotseling niet goed meer werkt. Dat zijn helaas de eigenschappen van signalen die door de lucht gaan. 

Wie weet is er een apparaat in huis gekomen die de boel nu verstoort. Of er is een verbouwing geweest? Of de de buren hebben een storingsbron.   Of er zijn andere draadloze apparaten bij gekomen die het signaal van jouw v10 wegdrukken.

Kortom: Veel variabelen. Â