Skip to main content

Op de laptop krijg ik geen verbinding met de kpn wifi. De wifi werkt wel op alle andere apparaten. Ik kan wel een internetverbinding krijgen op delaptop middels de hotspot van de iphone. Hoe los ik het op? De provider is wel zichtbaar op de laptop, maar na invullen van wachtwoord krijg ik geen verbinding

Welkom op de community @mvloothuis, wat bedoel je precies dat je geen verbinding krijgt na het invullen van het wachtwoord? Krijg je dan een foutmelding of gebeurt er iets anders? Kan het zijn dat het wachtwoord dat je gebruikt niet helemaal juist is? Je kunt ook kijken of je op verschillende plekken hetzelfde resultaat hebt, misschien zit je ergens waar het bereik minder is. 

Dat alle andere apparaten het wel doen geeft aan dat het Wifi netwerk zelf wel goed werkt, dus er is iets anders aan de hand.

 

Mocht je het makkelijker vinden om het telefonisch uit te leggen dan kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Welk modem heeft u? Heeft u een andere pc of laptop waarmee u wel verbinding heeft met het thuisnetwerk? Via WiFi of bekabeld? Kunt u daar mee inloggen op http://192.168.2.254?


ik denk dat het wifi netwerk wel ok is, alle andere apparaten ( andere laptop, ipad, iphone, IPad ) werken goed. Behalve de ene. 

Ook kan ik via de persoonlijke hotspot van de Iphone wel verbinding krijgen op de ene. 

Als ik op de ene inlog op de wifi van KPN en het wachtwoord ( 100 % juist) intik krijg ik als antwoord: 

kan geen verbinding maken met het KPN netwerk.  De laptop staat 2 meter van het modem. 

Bekabeld lukt wel. Ook geeft de ene laptop aan, dat ik ook rechtstreeks met het modem kan verbinden middels koppeling op modem. dit lukt ook niet. 

heb diverse probleemoplossers geprobeerd, geen reslutraat, het enige dat ik nog kan bedenken, is dat de laptop op leeftijd is en er geen zin meer aan heeft, haha. 


Als u een KPN Box 12/14 heeft, dan zend deze WiFi 6 uit. Sommige laptops kunnen daar niet mee overweg. Een oplossing zou dan kunnen zijn: WiFi 6 uitzetten.


Ik heb een experiabox V10. Ben inmiddels bezig met formatteren laptop om alles opnieuw erop te zetten. Misschien lukt dat


Inmiddels ! Het werkt weer! Wifi lampje op router brandde niet, wifiversterker ( kpn) verwijderd en waarempel weer verbinding. Wel met oorspronkelijke inloggegevens. Maar ala


Als je een Wifi versterker van ons hebt (Experia Wifi, SuperWifi 1 of 2) wordt de Wifi automatisch uitgezet op de V10. Het kan dan precies zijn wat Nick vermoedde, dat de Wifi versterker wel op Wifi 6 uitzond en dat de laptop daar niet mee overweg kon. 

Je kunt inloggen op de versterker en Wifi 6(802.11ax) aanpassen naar Wifi5 (802.11ac), ik verwacht dat het dan wel werkt daarmee: 

 


Reageer