Skip to main content
Antwoord

Wifi werkt weer niet

• September 1, 2025
  • 18 reacties
  • 166 keer bekeken

Extra wifi punt op jullie aanraden aangemaakt voor mijn camera's voor 2e keer uitgezet in paar maanden tijd door waarschijnlijk weer update. Leuk als je op vakantie bent 👹👹👹. Moet camera's allemaal handmatig resetten als er geen wifi meer aanwezig is. Vorige keer ook guest netwerk veranderd in gast ; toen deed bijna helemaal niks het meer. Wat haat ik jullie zeg 😡😡😡

Admin: titel aangepast

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@René Breda, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Wegvallend internet, vooral wifi kan ontzettend vervelend zijn. Als dit iets is wat terug blijft komen denken we hier graag even mee, er zijn een hoop mogelijke oorzaken.

Het is wel zo, als de gehele verbinding wegvalt en het waarschijnlijk is dat het aan de KPN kant zit, is bellen vaak wel het snelst.

18 reacties

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • September 1, 2025

Ik geloof dat je met een vriendelijke toon meer bereikt ​@René Breda 

Lees even de Huisregels.

• Auteur
  • Helper
  • September 1, 2025

Dat heb ik al een half jaar geprobeerd. Door velen het bos ingestuurd. Het hoofdstuk vriendelijkheid ben ik ruim gepasseerd. Prutsers zijn het

• Auteur
  • Helper
  • September 1, 2025

Ik heb ook 2 mensen van de klantenservice aan de lijn gehad toen ik diplomatiek was die klantvriendelijkheid niet hebben uitgevonden. Dus als jullie dit nu tegen mij gaan zeggen word ik alleen nog maar bozer 

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 1, 2025

Ik snap wel dat dat frustrerend is als je op vakantie bent ja, daar kan ik wel in komen. Let wel dat op dit forum klanten elkaar helpen, en onderandere ​@Friesian, maar ook ik KPN niet vertegenwoordigen. Medewerkers van KPN hebben “NAAM van KPN” als gebruikersnaam.

Maar goed, even terug naar je probleem.

Het nadeel van wifi is dat de bruikbaarheid door zo veel verschillende factoren kan worden beïnvloed dat het heel lastig is om te zeggen dat het meteen aan KPN ligt. Let wel, ik zeg niet dat het niet waar is. 

Heb je een mail gehad dat er een update geweest is? Is de oorzaak bekend? Ik zou je graag willen helpen voor zo ver ik kan, maar dan heb ik wel wat meer informatie nodig. Aangezien je zegt “waarschijnlijk een update” is dit niet zeker denk ik? 

Is je wifi weggevallen of alleen de verbinding met je camera systeem? Of is je hele internetverbinding weggevallen?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • September 1, 2025

Leuk als je op vakantie bent 👹👹👹. Moet camera's allemaal handmatig resetten als er geen wifi meer aanwezig is. Vorige keer ook guest netwerk veranderd in gast ; toen deed bijna helemaal niks het meer. Wat haat ik jullie zeg 😡😡😡

De enige manier om dit volledig onder je eigen beheer te krijgen, is door een eigen router aan te schaffen. Dan kan niemand iets aanpassen zonder dat jij het zelf doorvoert.

Verder, houd het hier gewoon netjes, ook al is het frustrerend.

• Auteur
  • Helper
  • September 1, 2025

Het is het extra wifi punt dat ik aangezet op jullie aanraden. Het eindeloze verhaal dat daar achter zit zal ik je besparen. De vorige keer is dat bij een update uitgezet. Zoals ik al zei.... De naam guest werd toen ook veranderd in gast; het grootste gedeelte lag hier toen plat want naam van wifi veranderen is net zo erg als iets uitzetten. Heb ik toen bericht gehad dat er iets ging gebeuren of veranderd was? Nee natuurlijk niet. Daar kwamen we pas achter in gesprek met de klantenservice. Ook nu niets gehoord, maar dingen worden niet vanzelf uitgezet en ook weer deels hetzelfde als eerder dit jaar. Ik heb geen enkele twijfel dat dit bij kpn ligt.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • September 1, 2025

Ja, je kunt natuurlijk blijven wijzen, maar je punt is duidelijk. Het enige antwoord dat ik kan geven, is hetzelfde als eerder: verkoop dat WiFi punt, zet de KPN router in de kast en koop een eigen router. Dan ben je van alles af.

• Auteur
  • Helper
  • September 1, 2025

Dat is wat ik al bijna had gedaan begin dit jaar, maar ben toen in een eindeloos gedoe en proberen gekomen en toen was ik er zo klaar mee dat ik het even losgelaten heb. En nu dus weer voor de 2e keer dit gedoe wat eigenlijk maar een heel klein deel is van alle ellende die ik gehad heb

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 1, 2025

Het is het extra wifi punt dat ik aangezet op jullie aanraden. Het eindeloze verhaal dat daar achter zit zal ik je besparen. De vorige keer is dat bij een update uitgezet. Zoals ik al zei.... De naam guest werd toen ook veranderd in gast; het grootste gedeelte lag hier toen plat want naam van wifi veranderen is net zo erg als iets uitzetten. Heb ik toen bericht gehad dat er iets ging gebeuren of veranderd was? Nee natuurlijk niet. Daar kwamen we pas achter in gesprek met de klantenservice. Ook nu niets gehoord, maar dingen worden niet vanzelf uitgezet en ook weer deels hetzelfde als eerder dit jaar. Ik heb geen enkele twijfel dat dit bij kpn ligt.

Helder, en ik zeg ook niet dat het niet zo is, maar WiFi wordt beïnvloed door heel veel verschillende factoren en het is dus in de praktijk niet zo zwart wit, maar laten we er voor deze situatie even vanuit gaan dat het aan KPN ligt. 

Als ik je dus goed begrijp is er 1 wifipunt dat uitgevallen is en de rest van je netwerk draait nog wel? Staat het wifipunt helemaal uit of is deze de verbinding verloren? Hoeveel wifipunten heb je in totaal? Staat WiFi op het modem nog wel aan, alsin brandt het WiFi/Wireless lampje nog groen? Heb je SuperWifi 1 of 2(de witte of de zwarte)? Zijn alleen je camera's de wifiverbinding verloren of ook andere apparaten als je die hebt en/of kunt inzien, aangezien je nog steeds op vakantie bent denk ik? 

• Auteur
  • Helper
  • September 1, 2025

Ik heb een hoofd wifi, een guest en een extra. Schuifje van extra wifi weer software matig uitgezet dus. Ik ga deze dus niet meer gebruiken. Dit is kansloos. Hoofd en guest blijven nu allebei werken

• Auteur
  • Helper
  • September 1, 2025

Ben net terug trouwens en heb alles opgelost. Maar ben gewoon boos omdat dit weer gebeurd. Vorige keer had ik nog een week vakantie te gaan. Echt niet oke dit. Met dat guest gedoe werkte heel veel dingen niet meer die ik op afstand doe. Zo om vreselijk boos van te worden dat dit nu gewoon weer gebeurd. Gelukkig kan ik zelf nog iets anders gooi je die zooi toch het raam uit

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 1, 2025

Ik heb een hoofd wifi, een guest en een extra. Schuifje van extra wifi weer software matig uitgezet dus. Ik ga deze dus niet meer gebruiken. Dit is kansloos. Hoofd en guest blijven nu allebei werken

Ah, je hebt dus een software issue. Als ik je goed begrijp gaat de instelling “Extra Wifi” vanzelf weer uit. Dat klinkt eerder als een bug in de software dan KPN die jouw instellingen aanpast. Die zijn vaak wel op te lossen, alleen moet het probleem dan helder in kaart gebracht worden. Ik wil je aanraden om het antwoord op het volgende topic goed door te lezen: 

» Extra wifi netwerk schakelt zichzelf steeds uit | KPN Community « 

Ik heb zelf ook te maken gehad met software problematiek en het is wel op te lossen, als het exacte probleem maar duidelijk is. Succes!

• Auteur
  • Helper
  • September 1, 2025

Bedankt voor de moeite, maar ben er voor nu even klaar mee. Vele hebben al online iets geprobeerd. Zelfs monteur hier geweest. Heeft weinig opgeleverd. Maar zoals ik al aangaf; kan een boek schrijven over afgelopen jaar. Zo klaar mee

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 4, 2025

Hoi ​@René Breda, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Wegvallend internet, vooral wifi kan ontzettend vervelend zijn. Als dit iets is wat terug blijft komen denken we hier graag even mee, er zijn een hoop mogelijke oorzaken.

Het is wel zo, als de gehele verbinding wegvalt en het waarschijnlijk is dat het aan de KPN kant zit, is bellen vaak wel het snelst.

• Auteur
  • Helper
  • September 4, 2025

Zoals je kon lezen ben ik al een half jaar ofzo bezig. En dan gebeurd dit dus weer. Is ook een van de nodige problemen zoals ik ook al aan heb gegeven. Ik heb een dik oor van het bellen en monteur is ook al geweest dus, maar snapte er ook niks van; ik moest het nog maar even proberen. Dus waarom zou ik nog bellen??? En meestal krijg ik een meisje aan de lijn die haar briefje afwerkt en geen idee heeft wat ze ermee moet. Dat verhaal eindigt altijd in reset modem wat niks oplevert. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik kan me goed voorstellen dat je er klaar mee bent maar als je wilt dat we even meekijken naar de stabiliteit van je aansluiting zul je echt een van mijn collega's moeten hebben. Iedere keer dat je belt wordt dit ook genoteerd en bijgehouden. Als de reset het niet oplost en je terugbelt kan de volgende collega met je verder.

• September 8, 2025

Ik zie dit onderwerp nu voor het eerst, ik roep wat goedbedoelde gedachten.

Gaat het om 2,4GHz WiFi ? Zo ja, daar zijn maar een paar kanalen op beschikbaar, dat is in een stedelijke omgeving zo vol, als de buurman een extra WiFi kastje aanzet dan kan het al gebeuren dat een naburig netwerk daar last van heeft.
Op een 5 GHZ netwerk (NIET te verwarren met 5G) zijn veel meer kanalen beschikbaar ( maar daar zijn nog geen (goedkope) camera's voor ? )

MAAR, en, daar bij, waarom zouden vaste camera's draadloos "moeten" zijn, de voeding zal waarschijnlijk wel via een draad gaan, dus de kabelroute is er al.
En met POE : https://nl.wikipedia.org/wiki/Power_over_Ethernet is dat geen probleem, een kabel nodig.
EN, de mensen met minder goede bedoelingen gebruiken soms een stoorzender waardoor de camera's op de momenten dat je ze nodig hebt het juist niet doen.
MAAR, in mijn zoektocht naar "de ideale camera" loop ik ook steeds tegen camera's aan met WiFi en geen ethernetaansluiting, psja . . .

En inderdaad, in dit geval, een eigen WiFi punt om de "behulpzaamheid" van kpn uit te sluiten is zeker een goed idee, maar ja, wel weer een extra netwerk in de lucht.
In sommige WiFI kastjes kun je zien wat er allemaal actief is in je omgeving, dat is als eerst interessant.
Kan dan met een kpn kastje ook ? Anders een zeer voordelige fritzbox 2e hands opsnorren.

• Auteur
  • Helper
  • September 8, 2025

Bedankt voor het meedenken. Ik heb het voor nu even losgelaten. Heb na alle ellende nog een hint gehad van een kpn medewerker; een goed wifi kanaal kiezen in het modem en daar op vastzetten. Modem kiest vrijwel altijd voor het slechtste kanaal; onbegrijpelijk. Nu lijkt alles iets beter te werken. Even afwachten nog. Waarom heeft niemand bij kpn mij dat eerder verteld na al die jaren regelmatig problemen??? Triest. Zelfs door de jaren meerdere keren monteur geweest pffff