Skip to main content

We hebben al een tijdje Wifi van KPN met zo’n witte ronde versterker op de 1e verdieping.

Sinds gisteren weigert de Wifi regelmatig contact met sommige apparaten, met name Android telefoons en windows laptop, terwijl andere apparaten het goed doen. Het begon dat iedereen er last van had, op alle apparaten. Nu is het alleen nog als mijn vrouw met haar Windows laptop op zolder zit, terwijl beneden alles goed werkt. Loopt ze dan naar zolder dan stopt het. Als ik op mijn Apple de snelheid van Wifi meet op zolder dan komt ie tot 200Mbit, dus de Wifi is er wel en snel ook. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Jur

Ik kom er net achter dat mijn Apple o pzolder ook de verbinding verliest als ik daar wat langer ben.

 


Hoi @Jur1919, welkom hier. 

Als ik zou jouw verhaal lees vermoed ik dat het probleem in de afstand zit. Niet zozeer in de slechte WiFi. Maar je kan het eens uitsluiten door de stappen voor wegvallende WiFi te doorlopen. Heb je dat al eens gedaan? Helpt dat? Anders denk ik toch wel een idee om nog een extra WiFi punt te plaatsen. 


We zijn er uiteindelijk achtergekomen. Het WiFi punt bleek het niet goed te doen. Uitzetten en weer aanzetten en alles lijkt wel weer naar behoren te werken. Ik had niet gedacht dat deze het probleem was omdat de lamp op groen stond.

 


Nou dat is een nog betere oplossing. Fijn dat het nu weer goed werkt door het punt even opnieuw op te starten. :)

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan weten.